Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu

"Bezva auta dávají dohromady bezva lidi"
Právě je úte 17. zář 2019 19:54:45

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 17 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: ned 27. črc 2014 20:25:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. črc 2014 20:40:58
Příspěvky: 17
bydliště: Nitra, SR
zdravím vás,

už dlhšie čítam toto fórum, vlastne odvtedy čo som začal hladať nejaké auto, ktoré by vyhovovalo mojim požiadavkám a dúfam, že som v dobrej sekcii kedže sa asi nudne rozpíšem :D

podmienky boli:

- niečo vačšie a pohodlné vhodné aj na dlhé štreky
- zadný náhon
- aby ma "provoz" auta nezruinoval

potrebu zadného náhonu naštartovala absolútne neplánovane kúpená Sierra 2.0 OHC minulý rok v novembri,
auto síce nemalo žiadnu výbavu, ale vôbec žiadnu ani servo proste nič, ale bola to paráda na vozenie, a keď došla zima, tešil som sa jak malý

Obrázek

lenže zima u nás bola na p---, suchá, mrzlo asi tak 2 krát, aj to bola taká poladovica, že sa nedalo normálne jazdiť, pravda, na letných gumách čo by som chcel :D

Sierra išla na jar do sveta, týmto pozdravujem chalana, ktorému mu som v dobrej viere zlavnil z ceny, a potom som zistil že mal ešte kopu prachov, a hned začal auto tuzingovat :(

pred sierrou som mal škodovku, samozrejme úpravy typu Favo motor a urezané predné pružiny ju neminuli, ale udržať ju v mnou riadenom šmyku bolo pre mňa nemožné, sierra mi vtedy ukázala, ako má vyzerať riadený powerslide

takže som pochopil, že budúce auto bude niesť určite kardan :D

15.7. mi zavolal kamoš, že má ponuku na Scorpio s plynom v TP, nič viac som nevedel, ale ani nemusel, lebo moja odpoveď bola: berem, kedy a kde?

až potom mi došli nejaké fotky, tieto sú od bývalého majitela, okrem špz sa nič nezmenilo

Obrázek

Obrázek

Obrázek
čierne svetlá na fotke majitel stihol vymeniť na strieborné
Obrázek

16.7. som si ho viezol domov


takže niečo o aute:

povodne 2.0 16v vymeneny predch. majitelom za 2.3, ako zisit či ma neojebal ?:D len dodám že kryt sviečok je naročky z 2.0 aby to neklalo oči fízlom :D

elektrika okolo motora bola taktiež vymenená, ale min raz sa niekto sekol, nejde mi riadne jedno svetlo, ale o tom neskor

sanie bolo vymené za kovové (hliníkové ? fakt neviem teraz)

lpg podtlak, prevod manual

výbava: podľa odznakov Ghia :D :D :D
el. predné okná, manual klima, el. šíber

myslím, že označenie Ghia je velmi optimistické :D ked som čítal, čo všetko sa dávalo do týchto kár, podstatné ale je, že všetko čo tam je aj funguje


samozrejme, má nejaké muchy:

farebné diely zatial neriešim, skor ma sere, že ráno studený motor naštartuje na benzin na šupu, ale nedá sa na benzín isť, po pridaní vyjdu otačky na asi 1500, ale v momente sa motor začne dusiť a má tendenciu skapat, takže musim počkať 2 - 3 minuty a potom pri brknuti do pedála plynu možem prepať na LPG, čím je teplejší motor tým sa chod motora na benzín zlepšuje, na LPG to ide furt rovnako, ked je motor zohriaty na pracovnu teplotu, tak nie je cítiť rozdiel výkonu na benzin alebo na plyn,

ale registrujem, že na benzin sa motor na volnobehu trocha chveje, ale na plyn ide kludnejšie

ešte som postrehol, že pri zohriatom motore na volnobeh vidieť olejové pary vychádzajúce niekde okolo odvetrania veka ventilov alebo zozadu motora, niekedy ked auto stoji na mieste, tak tieto prenikajú do vnutra cez ventilaciu a to je na piču

mám objednané všetky filtre + olej, chcem vymeniť aj plynové filtre, ale neviem či sa to da objednať samostatne alebo musim do lpg dielne

už mi nejaké auta prešli cez ruky, takže by som si to vedel vymeniť aj sám, len neviem kde to mám objednať, poradte prosím

ale celkovo motor neťahá dobre, viním za to tie filtre, ale chod motora mi niekedy pripomína škodovku, ked má rozhodené zapalovanie

musím skočiť na diagnostiku, bývalý majitel ma 3 scorpiá, takže nemyslím že by zle poskladal rozvody alebo také niečo, ale zase čo sa može rozštelovať na indučkách, ked nie je rozdelovač

možno som uplne vedla, o týchto motoroch viem iba par vecí, ale keby sa niekomu chcelo toto so mnou riešiť, ochotne poskytnem fotky, videá, informácie

takže suma sumárum, treba vyriešiť jazdu na studeno na benzín, celkovo kultúru chodu motora, dalej fitre na lpg, tie olejové výpary a podobne

ďakujem za akékolvek rady

kto sa dočítal až sem tak mu gratulujem :D

_________________
2.0 >>> 2.3 ešte k tomu LPG :roll:


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: ned 27. črc 2014 22:27:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 17:51:12
Příspěvky: 1798
bydliště: Brno - město
Bydliště: B | R || N ||| O ||||
V Šale bydlí Maxo. Jenže už sem nechodí a nekomunikuje ani se mnou. Ten by ti poradil nejvíc.

_________________
13. MAXO EXECUTIVE..FS Kombi r.v.94, 2,9i Cosworth 24V6, 197HP, BOA automat/manuál.
12. Černý Cossák...FS sed. 2,9i Cosworth 24V6, 96
11. Bílá Cossa..FS sedani 2,9i Cosworth 24V6 BOA manuál
10. Rudy..FS sedan 2,9i Cosworth 24V6, 207 HP, světlá kůže v plné palbě, LPG
EX 9. Kája...FS sedan 2,5 TDi 125HP, r.v.1997, automat, tempomat, digi klima, sedačky v plné palbě
8. Turek..FS kombi 2,9 Cosworth 24V6, 207 HP, r.v. 95, plná nálož, čumák 98
Obrázek
7.EX Stařík II...FS sedan 2,0 120 HP, r.v 92
6.EX Stařík..FS sedan 2,0, 91,
5.EX Čárlí..FS sedan 2,9 Cosworth, 95
4.EX Venca FS kombi 2,9 Cosworth,96
3.EX FS kombi 2,5 TDi, 125HP,98
2.EX FS RS kombi 2,0,92
1.EX FS kombi 2,0,93

Telefon: 603 823 444, e-mail: milan.blaskovic@fordscorpio.cz
http://www.virtualdream.cz


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: pon 28. črc 2014 9:19:17 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 637
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
Tak 2,3 motor s dvoulitrovou elelktrikou a dvojitým sáním, (2,3 má jednoduché, prodloužené), udála se i změna ŘJ? 2.0i 16V se řídí jinak, než-li 2.3i 16V.
Bohužel kombinaci 2.3 se sáním 2.0 nevyřeší ani ŘJ z 2.3. LPG podtlak do těchto motorů už není nic moc, pořádně to neseřídíš, ŘJ motoru stejně pojede stále v nouzáku, předpokládám chyby typu TOO RICH nebo LEAN, a pod. S tím může souviset i volnoběh, jede-li to v nouzáku a ještě s mapou pro jiný motor...

Slušný bastel fahrzeuge. Začal bych tím, aby vše fungovalo na benzín. Napojit ForScan nebo jinou detailnější Fordí diagnostiku, mrknout na přizpůsobení vzhledem k jinému motoru a pod. Pak teprve si začít hrát s LPG, ale bez vstřiků to bude stále jen kompromis, který ŘJ vyhodnotí jako chybu. Na palubce u Scorpia není kontrolka sumární chyby.

Na ježdění okolo baráku dobrý...

2.3 s podtlakem tu měla myslím Annie s Frenkem, ne? Ti budou mít větší zkušenosti s provozem.

_________________
now Ford Mondeo 2.0i 2002
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000
now Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: pon 28. črc 2014 14:09:20 
Offline

Registrován: sob 23. led 2010 18:09:14
Příspěvky: 1783
bydliště: Dubicko
Bydliště: Bohuslavice
Plynový reduktor má být u podtlaku podélně, potom to zlobí...

_________________
Nikam to není daleko...Scorpiem


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: pon 28. črc 2014 19:13:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. črc 2014 20:40:58
Příspěvky: 17
bydliště: Nitra, SR
hej, je to bastard riadny :)

ako zistím, čo tam je naozaj za motor, lebo ked neratam to sanie tak sa velmi podobaju, aspon mne

podla nejakeho čísla alebo kodu? napr. na bloku

samozrejme benzinom začnem, byvaly majitel mi povedal, že 300 € by ma vysiel sekvent (material aj montaž spolu), ale pravdaže u neho, a neviem či by som si to u neho dal robiť, ked vidim že to flakal

ten kabel a soft sa da objednať u niekoho tu na fore?

_________________
2.0 >>> 2.3 ešte k tomu LPG :roll:


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: pon 28. črc 2014 21:24:09 
Offline

Registrován: ned 07. úno 2010 23:12:40
Příspěvky: 258
bydliště: Třebíč
motor bys měl zjistil jednoduše. Koukni na číslo motoru na bloku (tuším že je napravo, když stojíš před autem). 2,3 16V má kód Y5A, 2,0 16V má kód N3A.

Jinak spousta informací se dá stále ještě zjistit ze stránek www.fordscorpio.co.uk, viz. např. specifikace motoru:

http://www.fordscorpio.co.uk/engmanuals.htm

http://www.fordscorpio.co.uk/manual/eng ... 0Specs.pdf
http://www.fordscorpio.co.uk/manual/eng ... VSpecs.pdf

Citace:
ešte som postrehol, že pri zohriatom motore na volnobeh vidieť olejové pary vychádzajúce niekde okolo odvetrania veka ventilov alebo zozadu motora, niekedy ked auto stoji na mieste, tak tieto prenikajú do vnutra cez ventilaciu a to je na piču

Toto bych viděl na typický příznak prasklých litinových svodů. To se řeší těžko, zavařit se to pořádně nedá a když dáš jiné, tak je otázkou času, kdy to opět praskne.

Pokud je ten motor opravdu 2,3, začal bych tím, že bych tam prasknul sání co k tomu patří a kouknul, jestli i řídící jednotka je 2,3. Potom bych řešil co dál. Otázkou je, co všechno tam ještě bude zbastlené.

_________________
Ford Scorpio 2,3 16V Ghia, r.v. 98, sedan, manuál, el. sedadla s pamětí (černá kůže), digiklima, tempomat, DGI LPG.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: úte 29. črc 2014 21:09:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. črc 2014 20:40:58
Příspěvky: 17
bydliště: Nitra, SR
ešte mi prosím prezradte, kde je schovany palivovy filter, vďaka

došiel mi plyn, takže som dosť behal na benzine, a zda sa mi že auto pomaly ožíva, teda čim dalej tym ide lepšie

ale stále je tam zadrhnutie medzi 3 000 - 3 200 ot, uvidime čo po výmene filtrov

blaza61 píše:
V Šale bydlí Maxo. Jenže už sem nechodí a nekomunikuje ani se mnou. Ten by ti poradil nejvíc.


máte niekto kontakt na tohto človeka? do šale to mám kúsok

EDIT: v nejakom materiali na scorpio.eu som našiel informáciu, že predpísaný olej je 10w40, a že može sa použiť aj 5w40 (moj pripad) idem tam naliat taký istý ako ten predomnou, touto cestou sa chcem informovat o vasej spotrebe oleja

vďaka

_________________
2.0 >>> 2.3 ešte k tomu LPG :roll:


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: úte 29. črc 2014 21:56:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 17:51:12
Příspěvky: 1798
bydliště: Brno - město
Bydliště: B | R || N ||| O ||||
Mě to dělalo u 2.0 DOHC. Mezi 3 až 3,5 otáčkama byla díra a pak to zase chytlo saze. Diagnoza přicpaný kat.

_________________
13. MAXO EXECUTIVE..FS Kombi r.v.94, 2,9i Cosworth 24V6, 197HP, BOA automat/manuál.
12. Černý Cossák...FS sed. 2,9i Cosworth 24V6, 96
11. Bílá Cossa..FS sedani 2,9i Cosworth 24V6 BOA manuál
10. Rudy..FS sedan 2,9i Cosworth 24V6, 207 HP, světlá kůže v plné palbě, LPG
EX 9. Kája...FS sedan 2,5 TDi 125HP, r.v.1997, automat, tempomat, digi klima, sedačky v plné palbě
8. Turek..FS kombi 2,9 Cosworth 24V6, 207 HP, r.v. 95, plná nálož, čumák 98
Obrázek
7.EX Stařík II...FS sedan 2,0 120 HP, r.v 92
6.EX Stařík..FS sedan 2,0, 91,
5.EX Čárlí..FS sedan 2,9 Cosworth, 95
4.EX Venca FS kombi 2,9 Cosworth,96
3.EX FS kombi 2,5 TDi, 125HP,98
2.EX FS RS kombi 2,0,92
1.EX FS kombi 2,0,93

Telefon: 603 823 444, e-mail: milan.blaskovic@fordscorpio.cz
http://www.virtualdream.cz


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: stř 30. črc 2014 8:12:36 
Offline

Registrován: ned 07. úno 2010 23:12:40
Příspěvky: 258
bydliště: Třebíč
Palivový filtr je vzadu na levé straně mezi nádrží a kolem. Ty výstupní trubičky bývají pěkně zarezlé. Když jsem jej měnil, nešla ta plastová hadice vůbec sundat. Musel jsem tu rychlospojku zničit. Naštěstí jsem měl náhradní.
Ten olej bych moc neřešil. Jako směrodatné bych bral to, co se tam lilo do teď. Já používám 5W30 syntetiku, který je předepsaný, ale je myslím zbytečně řídký (drahý, kvalitní na tak staré auto a motor). Na zimní starty určitě ok, ale bohatě stačí 10W40. Spotřeba oleje záleží na tom, jak dobře máš utěsněný motor a samozřejmě taky na tom, jak je vylítaný. U jednoho mi prosakuje pod hlavou, pod víkem ventilů apod. tak sem tam něco doleji. Druhý nepustí nic a nic nedolévám.

Ještě k tomu provozu na LPG. Slyšel jsem už pár lidí, co jim to na LPG jelo a na benzín ne. Jenže jaksi pozapomněli, že to auto je potřeba čas od času taky projet na benzín. Ideálně dát plnou a tu celou vyjet. Pokud máš několik let v nádrži starý benzín a ještě k tomu na dně, tak ti nádrž rezne, kondenzuje ti tam voda a potom se není čemu divit, že to nechce jet.

_________________
Ford Scorpio 2,3 16V Ghia, r.v. 98, sedan, manuál, el. sedadla s pamětí (černá kůže), digiklima, tempomat, DGI LPG.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ford Scorpio 2.3 LPG
PříspěvekNapsal: čtv 31. črc 2014 20:48:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. črc 2014 20:40:58
Příspěvky: 17
bydliště: Nitra, SR
no dnes som trocha auto okukol a našiel číslo 96XM6675AA na dne olejovej vane, čo by mala byť vaňa 2.3

kod som nenašiel, ale zase som našiel toto, tam pod vekom je 2.0 alebo 20? znamená to niečo?

Obrázek

potom som našiel krabičku od plynu, bol som v tom že podtlaku stačí par jednoduchým relátok

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

inak nalejem tak 10w40, trocha hustejší by mohol trocha obmedziť presakovanie :roll:

EDIT: pomože nejaký prípravok na vyčistenie nádrže a palivovej sústavy, by som to tam nalial pred výmenou filtra
napr. velfobin na odstranenie vody

_________________
2.0 >>> 2.3 ešte k tomu LPG :roll:


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 17 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz