zdravím vás,
už dlhšie čítam toto fórum, vlastne odvtedy čo som začal hladať nejaké auto, ktoré by vyhovovalo mojim požiadavkám a dúfam, že som v dobrej sekcii kedže sa asi nudne rozpíšem

podmienky boli:
- niečo vačšie a pohodlné vhodné aj na dlhé štreky
- zadný náhon
- aby ma "provoz" auta nezruinoval
potrebu zadného náhonu naštartovala absolútne neplánovane kúpená Sierra 2.0 OHC minulý rok v novembri,
auto síce nemalo žiadnu výbavu, ale vôbec žiadnu ani servo proste nič, ale bola to paráda na vozenie, a keď došla zima, tešil som sa jak malý

lenže zima u nás bola na p---, suchá, mrzlo asi tak 2 krát, aj to bola taká poladovica, že sa nedalo normálne jazdiť, pravda, na letných gumách čo by som chcel

Sierra išla na jar do sveta, týmto pozdravujem chalana, ktorému mu som v dobrej viere zlavnil z ceny, a potom som zistil že mal ešte kopu prachov, a hned začal auto tuzingovat

pred sierrou som mal škodovku, samozrejme úpravy typu Favo motor a urezané predné pružiny ju neminuli, ale udržať ju v mnou riadenom šmyku bolo pre mňa nemožné, sierra mi vtedy ukázala, ako má vyzerať riadený powerslide
takže som pochopil, že budúce auto bude niesť určite kardan

15.7. mi zavolal kamoš, že má ponuku na Scorpio s plynom v TP, nič viac som nevedel, ale ani nemusel, lebo moja odpoveď bola: berem, kedy a kde?
až potom mi došli nejaké fotky, tieto sú od bývalého majitela, okrem špz sa nič nezmenilo



čierne svetlá na fotke majitel stihol vymeniť na strieborné

16.7. som si ho viezol domov
takže niečo o aute:
povodne 2.0 16v vymeneny predch. majitelom za 2.3, ako zisit či ma neojebal ?:D len dodám že kryt sviečok je naročky z 2.0 aby to neklalo oči fízlom

elektrika okolo motora bola taktiež vymenená, ale min raz sa niekto sekol, nejde mi riadne jedno svetlo, ale o tom neskor
sanie bolo vymené za kovové (hliníkové ? fakt neviem teraz)
lpg podtlak, prevod manual
výbava: podľa odznakov Ghia

el. predné okná, manual klima, el. šíber
myslím, že označenie Ghia je velmi optimistické

ked som čítal, čo všetko sa dávalo do týchto kár, podstatné ale je, že všetko čo tam je aj funguje
samozrejme, má nejaké muchy:
farebné diely zatial neriešim, skor ma sere, že ráno studený motor naštartuje na benzin na šupu, ale nedá sa na benzín isť, po pridaní vyjdu otačky na asi 1500, ale v momente sa motor začne dusiť a má tendenciu skapat, takže musim počkať 2 - 3 minuty a potom pri brknuti do pedála plynu možem prepať na LPG, čím je teplejší motor tým sa chod motora na benzín zlepšuje, na LPG to ide furt rovnako, ked je motor zohriaty na pracovnu teplotu, tak nie je cítiť rozdiel výkonu na benzin alebo na plyn,
ale registrujem, že na benzin sa motor na volnobehu trocha chveje, ale na plyn ide kludnejšie
ešte som postrehol, že pri zohriatom motore na volnobeh vidieť olejové pary vychádzajúce niekde okolo odvetrania veka ventilov alebo zozadu motora, niekedy ked auto stoji na mieste, tak tieto prenikajú do vnutra cez ventilaciu a to je na piču
mám objednané všetky filtre + olej, chcem vymeniť aj plynové filtre, ale neviem či sa to da objednať samostatne alebo musim do lpg dielne
už mi nejaké auta prešli cez ruky, takže by som si to vedel vymeniť aj sám, len neviem kde to mám objednať, poradte prosím
ale celkovo motor neťahá dobre, viním za to tie filtre, ale chod motora mi niekedy pripomína škodovku, ked má rozhodené zapalovanie
musím skočiť na diagnostiku, bývalý majitel ma 3 scorpiá, takže nemyslím že by zle poskladal rozvody alebo také niečo, ale zase čo sa može rozštelovať na indučkách, ked nie je rozdelovač
možno som uplne vedla, o týchto motoroch viem iba par vecí, ale keby sa niekomu chcelo toto so mnou riešiť, ochotne poskytnem fotky, videá, informácie
takže suma sumárum, treba vyriešiť jazdu na studeno na benzín, celkovo kultúru chodu motora, dalej fitre na lpg, tie olejové výpary a podobne
ďakujem za akékolvek rady
kto sa dočítal až sem tak mu gratulujem
