Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
http://www.fordscorpio.eu/

E85 a Scorpio?
http://www.fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=1287
Stránka 2 z 7

Autor:  CRUSADER [ pon 30. dub 2012 19:52:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

po konzultaci se zebravym okem na moji 2.3 jsem tam nalil 15 l N95 a 15 l E85 (aby zustala v nadrzi velka rezerva pro benal, kdyby to zlobilo) a nestalo se VUBEC NIC! auto v pohode jede, zadny kolisani otacek nebo cukani. EGR mam uplne zaslepeny, otevrenej sport. filtr vzduchu, jinak zadny upravy; jen tak pro uplnost.

jezdit na to ale nebudu, mam sekvencni LPG. jen jsem se chtel presvedcit o pravdivosti vselijakych "internetovych" tvrzeni.

HOWGH!

Autor:  maxo [ pon 30. dub 2012 21:26:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

1, 2, 5, 8 nádrží nič nespravý. Dlhodobá prevádzka ho však spolahlivo zabije min. na dvoch frontoch. Väčšia energia = viac výkonu ale aj viac tepla. Motory so 4ventilovou technikou majú beztak problém s uchladením vnútorných častí /sedlá, drieky, taniere ventilov/ na lpg ktoré má len 102 oktánov. Jednoducho je tam málo materiálu. Druhá liga je samotná kluka s ložiskami. Klzné ložiská sú po 200tis. km beztak vydreté a zrelé na výmenu - aj keď vela z vás na nich behá Ak ešte zvýšim v nich tlak /viac energie = viac tlaku/ tak si ojnica za chvílu bude tykať s blokom motora, vlepšom prípade sa zadrie o kluku. Diesel motor stým nemá problémy, no jeho vstrekovcí systém ano. Do benzínu LPG alebo CNG.
S tým zaslepeným EGR ide motor na núdzový režim - pre dodržanie emisií, len škoda škoda že nemáte check motora, svietil by vkuse.
RJ motora sa oklamať nedá, egr musí zostať aktívne no s redukovaným prietokom. V prípade LPG je to na zváženie či s alebo bez.

Autor:  Standa STS [ úte 01. kvě 2012 18:10:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

V prípade LPG je to na zváženie či s alebo bez.

Maxo, můžeš se prosím o tom rozepsat. Jestli na 2,3 se sekventem ano či ne?

Autor:  Párek [ úte 01. kvě 2012 21:36:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

maxo píše:
1, 2, 5, 8 nádrží nič nespravý. Dlhodobá prevádzka ho však spolahlivo zabije min. na dvoch frontoch. Väčšia energia = viac výkonu ale aj viac tepla. Motory so 4ventilovou technikou majú beztak problém s uchladením vnútorných častí /sedlá, drieky, taniere ventilov/ na lpg ktoré má len 102 oktánov. Jednoducho je tam málo materiálu. Druhá liga je samotná kluka s ložiskami. Klzné ložiská sú po 200tis. km beztak vydreté a zrelé na výmenu - aj keď vela z vás na nich behá Ak ešte zvýšim v nich tlak /viac energie = viac tlaku/ tak si ojnica za chvílu bude tykať s blokom motora, vlepšom prípade sa zadrie o kluku. Diesel motor stým nemá problémy, no jeho vstrekovcí systém ano. Do benzínu LPG alebo CNG.
S tým zaslepeným EGR ide motor na núdzový režim - pre dodržanie emisií, len škoda škoda že nemáte check motora, svietil by vkuse.
RJ motora sa oklamať nedá, egr musí zostať aktívne no s redukovaným prietokom. V prípade LPG je to na zváženie či s alebo bez.


EGR resit nebudu tam je problem jasnej

vic vykonu = vic tepla... jakto kdyz smes s E85 je chladnejsi nez N95?

oktanove cislo je "ochrana" paliva pred detonacnim horenim ne? tudiz opet mensi namahani nez na 95 oktanu

s cim souhlasim je vic paliva, vic tlaku, vetsi namaha pro ojnice a kliku... ale jestlize BOA a BOB vychazi z FBE tak by to neco snest melo a je zdokumentovanych dost prestaveb na turbo/supercharger takze taky vic smesi tudiz vetsi tlaky

Autor:  maxo [ úte 01. kvě 2012 22:52:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

Sám píšeš neaký ten kôň navyše. A z čoho z menej výkonného paliva :roll: . Ak je teda číslo paliva nižšie ako žiadané, čo spravý RJ motora? Podľa čoho viem koľkooktánové palivo musím tankovať do ktorého motora? Koľko poškodených motorov si dával dokopy? Teplotné hniezda ti niečo hovoria?
Kvalitné prestavbové sady turbo/kompresor obsahujú bud tesnenia s väčšou hrúbkou alebo rovno upravené hlavy aby zišli s kompresiou na 7,5-8:1 ;) . Prečo?

Autor:  J.R. [ stř 02. kvě 2012 6:59:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

kup si fobii 1,2 tsi, budes jezdit za 5litru benzinu a odejde ti motor i bez uprav :)

Autor:  Standa STS [ stř 02. kvě 2012 7:18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

:lol:

Autor:  marpac [ stř 02. kvě 2012 8:30:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

Píšete tu o tom moc pěkně. Ale zase na druhou stranu, úspora v LPG je jasná. Za 100 000km na motoru 2.3i s LPG se mu nestalo nic a to nemám žádné přimazávání ventilů a pod. nesmysly. V paměti ŘJ po odladění map LPG-BA žádná chyba. Trochu rachtají ventily, ale to začínaly dělat už když jsem to koupil s 180kkm najeto. Slušný motor 2.3i se dá koupit za max. 6-8tisíc. Za 100 000km na LPG ušetřím min 130000. A jsme u toho. Sice se to motoru možná moc nelíbí, ale až chcípne, za odpoledne ho vyměním za jiný. U auta s hodnotou 20tisíc je mi to jedno.

Staré DOHC 2.0 91 má na LPG najeto 200kkm, celkem asi 450kkm, rachtá sice rozvod, ale jezdí furt za 10LPG. Původní rozvody.

Nicméně teorie o motorech je asi správná, to souhlasím.

Autor:  pavel131 [ stř 02. kvě 2012 12:50:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

Co píšeš je jasná matematika, ale původní dotaz zněl na motor 2,9 cosworth BOB 6ti válec 24 ventilů, tam pak platí vše co zde psal MAXO a co se snaží někteří diskutující sdělit, že je tento motor tak nadupaný že už jakékoliv další namáhání mu výrazně zkrátí životnost. LPG si myslím že tak velké namáhání navíc není, tam se já osobně přikláním ke Tvému názoru že než se motor posere tak si na sebe úsporou vydělá i mnohonásobně více.

Autor:  Párek [ stř 02. kvě 2012 15:10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 a Scorpio?

takze mi chcete rict ze motor s nalepkou Cosworth, vychazejici z FBE s vykonem cca 300 koni, nema zadnou vykonovou rezervu? nevim proc ale proste tomuhle neverim... vim ze Maxo tu do motoru vidi asi nejvic ale i presto... kdo tu ma jakykoliv scorpio ktery jezdi jen na E85? kdyz nebudem resit motor... mam dojem ze tu neni ani jeden clen s vlastni zkusenosti s E85 (po prestavbe!!) a najetim vic jak 10 000km... tak proc je tu zase spousta teorie ale vubec zadna praxe? ja na E85 slysim jen chvalu, ani jednu spatnou zkusenost, tak nechapu proc zrovna BOB by to neprezil...

fobii tsi a ostatni koncernove vozy me nechavaji chladnym, k tomu se radsi nevyjadruju... jediny co me rozklepe je S4 B5 (motor u RS4 je taky dilo cosworthu)

takze otazka je jasna - KDO MA PRAKTICKOU ZKUSENOST SE SCORPIEM PRESTAVENYM NA E85?? (odpovim si sam - tady asi nikdo)

Stránka 2 z 7 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/