A já ti to přepočtu při dojíždění do práce.
V době kolem r.89 jsem jezdil z Lysé do Prahy. Zaplatil jsem každý den za vlak 8+8Kčs, bus 1+1, celkem 18Kčs.
Problém byl, ráno byla zima, svetr jsem měl na sobě, odpoledne bylo teplo a tahat se se svetrem byla otrava, takže to vypadalo tak, že jsem každý pátek měl v praci 5 svetrů a doma prd.
Jízda Trabantem 0,7x8x8=45Kčs (70km,spotřeba 8L/100km, cena 8Kčs/L), tedy 2,5krát dražší.
Jelikož jsem udržoval přátelské vztahy s okupačním vojském, měl jsem benzín za 4Kčs, ale i tak jsem za palivo tak dal 22,5Kčs a stále to bylo dražší než vlak s busem. Tedy do té doby, než jsem zapředl rozhovor se svým vedoucím a protože byl vedoucí, tak měl nejen vůz o jeden válec bohatší

(Wartburg),ale i řadu nápadů a tak jsme naše dvoutakty začali přikrmovat toluenem. Toluen ve 200 litrovém sudu se dal pořídit za asi 190Kčs, takže když jsem do Tráboše udělal směsku sovětský benzín/toluen v poměru 1:1, tak měl 1L takové směsy stál 2,5 a tím moje náklady na palivo na jednu cestu do práce po vlastní ose klesly na 14Kčs a tím jsem se dostal na nižší cenu než za jízdenky a konečně se mi přestali v práci hromadit svetry a ještě jsem dojížděním ušetřil každý den 2hodiny.
Ve čtvrtek jsem po čtvrt století jel do práce autobusem(auto v servisu) a zjistil jsem, že zatímco za cestu do práce a z práce(dohromady 11km) zaplatím za jízdenky 2x19Kč=38Kč, tak autem mě to vyjde na 0,11x8x35=31Kč.
Takže dnes do práce autem mě to stojí o 20% méně než autobusem, ale nemusím pro auto vymýšlet ekonomicky výhodnou směsku jako dřív.
