Tak já si většinu věcí na autě udělám raději sám, než abych to pak po někom předělával, aby to bylo pořádně (krom plechařiny a laku, to odmítám a navíc neumím). Jako třeba při vrtání hliníkového sání ho nejdříve odmontuju, kecy, jako odsávání a podobně mám nejradši. Je mi jasné, že i kdybych zaplatil za instalaci 40, stejně to odvrtaj na motoru a piliny napadaj do ventilů. Namontovat si nechávám jen nádrž a trubky dopředu. Pak chlapíkovi, kam jezdím zaplatím za přihlášení a polovinu za montáž a kontrolu provedení, jako by to dělal a jsme spokojení. Ikdyž tento človíček je jeden z těch mála lepších fachmanů (veškeré vyvrtané díry zamaže, vše zatěsní a trubky natáhne tam, kde je na ně místo a ne tam, kde bude nejmenší spotřeba materiálu, ale zase nemá stále čas. Do 2.3i jsem si to nechal udělat celé a pak toho půlku předělal, neb to nešlo naladit. Dotyčný o tom věděl kulový. Jmenovat raději nebudu. Jednou jsem koupil DOHC s LPG od Neptuna i s komplet dokumentací a fakturou, hotová tragédie, nádrž vypěněná do kufru, zprasená elektrika, blbě dané těsnění do mezikusu pro přívod LPG se vzduchem k volnoběžáku, a protože volnoběh nechodil, přihnuli škrtící klapku.
Krom svého plynaře, který nemá čas, nemám prostě na servisáky štěstí, kamarádi makaj v jiných odvětvích a nechávat se stále oškubávat nějakýma opicema nehodlám. (jako například zavaření hlavy 2.0I 16V u jednoho z Ford machrů, kdy hlava byla sice vyleštěná, srovnaná, ale stále prasklá, nebudu jmenovat, ať nekazím kšeft, nebo oprava šály na klice za 11kKč, kdy po stálém klepání a rozhození motoru jsem zjistil, že nepovolili jedidý šroub, všechna těsnění stará, spuchřelá, včetně toho pod hlavama a pouze vyfakturovali).
Ohledně provize 10kKč za montáž, když to udělaj pořádně, žádné terno to není, zkuste si spočítat odvody, vytápění, elektriku v dílně, spoustě lidem odejde něco na motoru a svedou to na LPG a pod. Když to odfláknou, je to na deku.
Jestli jsem se někoho dotknul na cti, sory, ale servisy u nás až na pár vyjímek jsou pěkná prasečina a dokud se budou chovat takto, při nájezdu několika desítek tisíc km ročně jinou možnost nevidím. Zajímalo by mě, jak to chodí v PL, SK (prý ještě horší), HU...
_________________ now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002 Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997 Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997 Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991 Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990 EX Ford Scorpio 2.0i 1985 EX Ford Sierra 2.0i 1987 EX Wartburg 353 1979
|