Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
http://www.fordscorpio.eu/

Spojazdnenie BOA
http://www.fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=1549
Stránka 2 z 3

Autor:  michal lbc [ stř 07. lis 2012 19:10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

myslel jsem ze mas elektrickej posilovac, ja teda ten zadni taky pouzil na brzdy.
melo by to bezet i bez solenoidu ale nebude to ono, ja to vyfocene mam ale v druhem kompu.
dost mozna to nekde mam v garazi.
dokonce by mela byt nejaka emulace na prevodovku, maxo mi to uz cca 3 roky tvori ale jeste sem se toho nedockal...

Autor:  Richard91 [ čtv 08. lis 2012 8:38:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

no jak som uz napisal v bazare, pokial by si to niekde vyhrabal v garazi vieme sa dohodnut ;)
uvidim tak rychlo to spojazdnovat nebudem, este cakam na starter, musim kupit jedno cidlo, remen, olej, filtre, zaliat to olejom, pozapajat vsetko a potom snad to dajak chyti :roll:

Autor:  maxo [ čtv 08. lis 2012 22:03:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

Maxo čaká odpoveď na otázky čo ti cez SZ poslal :| a síce odporové hodnoty selenoidov 3/4 a spojky meniča z valvebody auta ktorého RJ motora používaš nakoľko som meral valvebody 4 kusy čo tu mám a každé má iné hodnoty. Zbytočne ti upravým zväzok ktorý mi tu zapadá prachom a po montáži ti diagnostika zahlási chyby :( .

Richard ak nemáš EVR a EPT diely z EGR systému tak motor pôjde na núdzový režim RJ - nižší výkon. EGR nemôžeš úplne odstaviť lebo RJ motora to zistí cez lambdasondy a vyhodí chybový kód 332 - ventil EGR neotvára cca po 50km jazdy. Treba len zredukovať prietok cez EGR na najnižšiu možnú toleranciu, aby RJ motora chybu nehlásila ;)

Servo - spodný otvor ak nemáš regulačný selenoid treba zaslepiť - čerpadlo dá plný tlak do serva a volant ide lahko. Inak slúži na reguláciu účinku posilovača v závislosti na rýchlosti vozidla

podtlak za klapkou - vrchný prepojenie s EPT egr systému, spodný prepojiť s CPS odvetranie nádrže
ovládač EGR ventilu treba prepojiť s EVR selenoidom a bočný vývod s EPT - kontrola tlaku vo výfukovom potrubý

Vývod z vodnej pumpy ide na spodok chladiča a zároveň je doň pripojený prívod z vyrovnávacej nádržky
Vývod zo skrinky termostatu ide na vrch chladiča - pozor musí na hadici byť odvzdušňovacia skrutka, tenký je spiatočka do vyrovnávacej nádržky. Chýbajú ti tam snímače teploty pre RJ motora - ECT snímač a snímač pre teplomer na palubke.

Trubka spod sania je prívod vody do radiátoru kúrenia a odparovač zo zadu veka ventilov ide do boxu vzduchového filtra

Spodný vývod výmeníka voda/olej prepoj s vrchom vodnej pumpy - tenký nátrubok
Trubku pri veku ventilov idúcu súbežne s výfukovým zberačom spojiť s výstupom z radiátora kúrenia
Ak to bude spojené s manuálnou prevodovkou je nutné RJ motora simulovať pripojenie selenoidov automatu pre 3/4 stupeň a spojku meniča, inak zníži výkon z dôvodu ochrany spojok prevodovky.

Autor:  michal lbc [ pát 09. lis 2012 9:00:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

Maxo covece me zadny mail ze ti mam napsat nejake hodnoty neprisel.

Autor:  maxo [ pát 09. lis 2012 13:14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

Michale bolo to dávno, kópiu by som možno našiel, ak som sa ti neozval mal si ma kontaktovať - nechodím na net často, prípadne ak by si chodil na zrazi mohol si ho už mať ale to je už jedno. Ak ho chceš stačí mi dať hodnoty odporu tých dvoch selenoidov a dokončím ho, zostatok konektora je už hotový.

Autor:  Richard91 [ pát 09. lis 2012 13:27:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

maxo diky moc za rozsiahlu odpoved, hodne to pomoze vazne!
ohladom EGR jak zredukovat prietok, stlacit dajak trubku privodu z vyfuku? dobre chapem?
Servo vyriesim tak ze tam hodim z DOHC a bude pokoj

a ohladom tych podtlakov vsetkych, no, z toho som trosku dement, keby sa nasiel niekdo kto ma tie selenoidy aby to bolo riadne pozapajane, lebo inac neviem jak to spravim, a ked tie podtlaky len tak dajak pozapajam jak to vyjde asi to nebude dobre fungovat :roll:
a ano je to uz aj v aute na manuale, napr elektriku mam z auta uz od frenka spravene a bolo to tiez na manuale, ci treba tiez nieco zase z podtlakmi dajak? sorry mozno sa blbe otazky, ale vazne je to pre mna nova poda a snazim sa aj ucit a nechcem to posrat ;)

Autor:  michal lbc [ pát 09. lis 2012 15:01:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

Maxo ale kterych solenoidu potrebujes hodnoty? tech co jsou napravo vedle motoru? nebo jestli z automatu tak zadny nemam na kterem bych to mohl zmerit, proto jsem to sveril tobe ;)
na srazy nejsou prebytecne penize a cas... jak uz skopkem jezdim minimalne tak jsem te ani nehonil.
kdyz najdu ty solenody a hadicky tak to zapojeni podtlaku uz je jednoduche dle oka, i kdyz taky jsem je videl prehazene a auto haprovalo.

Autor:  Richard91 [ pát 09. lis 2012 19:02:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

michale keby si mal niekedy chvilku a kukol to, a naaaahodou tam u teba nieco nasiel, ponukol by som ti na vymenu to servo, bez doplatku ;) alebo maxo keby nasiel, to by som vedel aj osobne dobehnut, keby naaaahodou boli niake navyse ;)

Autor:  maxo [ pát 09. lis 2012 21:22:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

Michal, písal som to hore " a síce odporové hodnoty selenoidov 3/4 a spojky meniča z valvebody auta ktorého RJ motora používaš ". No keď ich nemáš tak skúsim neaký priemer hodnôt s tých čo mám a uvidíš keď to napojíš a spravíš diagnostiku.
Zdeformovať trubku vie každý - to robia fušery :evil: . Vyrobiť medenú podložku do ktorej navrtám napr. 2,5mm dierku a vložím ju do spoja so saním je robota profesionála ;) .
To či je elektrika správna zistíš lahko - sprav diagnostiku a napíš mi chybové kódy - ak budú 111 / 111 tak je všetko ok.
EVR a EPT síce mám, no sám mám cossa takže ti nepomôžem. Na hadičky pozor opačným zapojením výfukové plyny poškodia EPT.
Dole máš schému zapojenia RJ motora pre BOA + EGR

Autor:  Richard91 [ pát 09. lis 2012 22:41:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojazdnenie BOA

jo diky moc za rady, spravim jak vravis. Ked to budem mat poskladane tak vyskusam a uvidim potom ;) za schemy diky moc

este by som mal otazku ci maju BOB a BOA maju ine vahy vzduchu? mam doma 2 BOA ani do jednej mi nesedi konektor takze jedine ze BOB ma inu :roll: pripadne jak to vyriesit, konektor kde zohnat?

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/