Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu

"Bezva auta dávají dohromady bezva lidi"
Právě je úte 30. dub 2024 16:52:43

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 8 příspěvků ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 12. pro 2012 16:30:27 
Offline

Registrován: úte 16. bře 2010 8:39:53
Příspěvky: 6
bydliště: Praha
Řešil jsem na svém TOPASu 1994 vždy jediný problém, a sice imobilizér . Zákeřná věc, díky které je jidak dobrý vůz nakonec odstaven.

Mé poznatky: Imobilizér odpojuje celkem 3 okruhy . Je to palivové čerpadlo, startér a část řídící jednotky , která posílá pulsy pro zapalování (milisekundové ukostření) .

Jako první odešlo spínání palivového čerpadla (po cca 220 000km) . Přemostil jsem imobilizér kabelem (práh u spolujezdce -> pojistková skříňka (pravá strana)

Pak došlo k neskutečně nepochopitelné závadě ...přestalo jít zapalování. Modul zapalování i cívka byly pod napětím , ale nedávalo to jiskru . Z ŘJ vede budící drát, ale na něm se bez osciloskopu nic nenaměří ...řídící pujsy (-) jsou kraťoučké. Vyměnil jsem snímač otáček klikovky ,...nepomohlo ...na vstřikách pulsy byly ....v zapal. jednotce ne. Po týdenním zkoumání jsem nakonec přišel na to , že ŘJ je kostřená 4 hnědými dráty . Dva z těchto drátů ...šly přímo na kostru ...a ejhle ..dva kostru neměly ...tedy vedly přes ten zatracený imobilizér, který nespínal ...po přemostění těch dvou hnědých kabelů přímo na kostru začalo zapalování fungovat.

Tedy: ŘJ je kostřená 4 kabely , z toho dva jsou vedené přes imobilizér (jak zákeřné) , pro každý okruh je jiná kostra .(viz situaci, kdy na vstřikách pulsy jsou a pulsy pro jiskru ne.

Nakonec auto přestalo startovat ...přemostění modro černého kabelu od spínací skříňky a červeno černého kabelu ve svazku pod volantem vše vyřešilo .

Od té doby, co je imobilizér umrtven a překlenut, vše funguje bez problémů,



Kdyby někdo potřeboval konkrétní informace , byrvy kabelů a schémata ,rád poskytnu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř 12. pro 2012 19:20:02 
Offline

Registrován: sob 23. led 2010 18:09:14
Příspěvky: 1879
bydliště: Dubicko
Bydliště: Bohuslavice
Dobrej poznatek.

Čísla pinů a barvy kabelů by se určitě hodily někde tady uložit.
Vlastně celý tvůj popis.

_________________
Nikam to není daleko...Scorpiem


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř 12. pro 2012 22:17:00 
Offline

Registrován: úte 16. bře 2010 8:39:53
Příspěvky: 6
bydliště: Praha
Tedy .upřesňující popis odpojení imobilizéru mezityp ( OBDI)
(vše se dá řešit bez montáže palubní desky)


Na kostru z ŘJ jdou tyto piny: 16, 40,60, hnědý kabel. Jeden či dva z nich přerušuje imobilizér. Řešením bylo kvalitně a pečlivě tyto tři kabely propojit rychlospojkami.

Palivové čerpadlo přerušuje imobilizér na dvou místech , a sice ŘJ-relé a relé-čerpadlo.
Vše se dá řešit v pravé poj. skříňce vedle baterie.Odmontuje se a dá se vyklopit a dostat se ke kabeláži pod relátky a pojistkami.

Obvod ŘJ-relé ... to je modročervený drát z pinu 22 řj (ukostřuje) do relé a černý drát s kladným stálým napětím, který je kdesi hluboko napojen podle schématu na rozdělovací vedení (č.spoje S-227), které napájí i vstřikovací ventily a ŘJ na pinech 37 a 57 atp.
Imobilizér by měl rozpojovat ten modročervený drát , relé pak nespíná.
Jak jsem uvedl jinde, z relé se dá opatrně sundat zelený plastový kryt a otestovat stiskem jedné z kotev, jestli se čerpadlo rozběhne.(i při vypnutém zapal)

Pokud ne, je přerušen obvod relé-čerpadlo černo červený kabel , který vede za pojistkou dozadu přes bezp. spínač k čerpadlu. Jenže je veden ještě přes imobilizér. Řešením je Přemostit výstup z čerpadla v té pojistkovce drátem a napojit ho do svazku k černo červenému kabelu pod plastem levého prahu.

Fotodokumentaci poskytnu. , trochu zmateně napsáno, pokud bude někdo potřebovat, rozepíšu jednodušeji


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř 12. pro 2012 23:31:38 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 642
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
Dost dobrá práce. Je to tedy tak, že se imem odpojuje několik okruhů, ale imo samo o sobě nezasahuje do jednotky EEC a algoritmu programu? Protože pak by to bylo neřešitelné se stávající jednotkou EEC

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv 13. pro 2012 1:37:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 18:15:20
Příspěvky: 1025
bydliště: Bohůžel Praha
to co popisuje Donorr-(vinovej hatchback 94 topas), tak se tyka vicemene mezitipu 94 to je ten imobilizer co ma mezitip v budikach diodu a na klicich trapnej privesek na kterym se musi zmacknout tlacitko aby dioda zacla svitit a slo nastartovat.
Ma to pokud vim na nejakym aute swab, mel to RSsak na stribrnaku na kterym uz prave v lete prestalo jit to cerpadlo.... a ceka se co prijde dal.

EEC s tim nema nic spolecneho, je to jen o vybavovem svazku palubky-pojistkovka, budiky, palubak, propojeni do druhe pojistkovky, klimoska a par propojeni do zbytku auta na te je prave pripojena ta kouzelna krabicka immo ktera ma kolem sebe nytovany plech aby nesla nejak proklemovat, staci se k ni dostat a ty draty jdou oblbnout rychlospojkama, bylo tu i schema, myslim ze ho vlozil swab, v podstate to jsou prerusene draty ktere propusti pres jednotku az zmacknuti privesku.
Kazdopadne kdyz si clovek nevi rady tak rada Donorra je vyborna a rychlejsi nez se sundavat celou palubku a dostavat se k priblble jednotce, kdyz uz dolu palubku tak s pripravenym jinym svazkem palubky bez immo.
bohuzel tohle reseni neni pro klauny-klauni ridici jednotka uz ma immo v sobe a nejde tak jednodusse oblbnout.

_________________
2,9i 24v 1994, sedan, manual, executive, recaro, uložen pod plachtou v garáži.
Jinak dvě šlapky, sedlo a řidítka.
rozebráno víc jak 30 scorpií


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv 13. pro 2012 12:11:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 25. led 2010 16:43:11
Příspěvky: 719
bydliště: Pardubice
je to vubec original?

_________________
Jaguar S-Type 3,0 Sport 05´ automat, tempomat, 18" kola triton, černý interier
Scorpio 2,3 Ghia sedan 96´ automat, tempomat, paměti, winterpacket II, kůže, el. zadní sedadla, petrol blue
Scorpio 2,3 Ghia sedan 96´ automat, tempomat, paměti.... , kůže, el. zadní sedadla,dark aubergine
Scorpio 2,3 Ghia sedan 98´ automat, tempomat, winterpacket IIpaměti.... úplně vše...... i zadní výhřev kůže ;) , moondust silver
Ex: Scorpio 2,3 Ghia sedan 98´ automat, tempomat, paměti.... , tourmallard green / Scorpio 2,0 CL sedan 96´ automat, winterpacket II / Scorpio 2,0 Ghia sedan 94´, tourmallard green/ Scorpio 2,9 Ghia EXECUTIVE sedan 91´ / Scorpio 1,8 Ghia 5dv. 85´


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv 13. pro 2012 12:41:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 17:36:48
Příspěvky: 1439
bydliště: Praha
Bydliště: Praha 8
Jo, dávali ho jen 93-94 .....

_________________

Ford Scorpio´95 combi-Ghia-2,9i-V6-modré-automat-tempomat-samosvor-dual klima-winter packet, RECARO ta mrdka furt nejede
Ford Scorpio´94 Cosworth-sedan-2,9i 24V, Executive

ex Ford Scorpio´98 combi-Ghia-2,3i-16V-zelené-automat-tempomat-ASR-dual klima-winter packet I a II
ex Ford Scorpio´93 sedan-2,9i-V6-vínové-automat-winter packet-samosvor-béžová kožka
ex Ford Scorpio´93-2,9i-V6-šedé-automat-winter packet-samosvor-kůže-klima-podvozek a brzdy Cosworth
ex Ford Scorpio´93-2,0i-DOHC-combi-topas-zlatá metla-klima-2x airbag-přestavba na manuál
ex Ford Scorpio´88-2,9i-V6-hb-bílé-automat
ex Ford Sierra´91-2,0i-DOHC-combi-automat-servo- od 65.000 km
ex Ford Sierra´91-2,0i-DOHC-stříbrná-sedan
ex Sierra´88 2,0i CL-OHC-combi bílá
ex Sierra´87 2,0i CLX-OHC-combi bílá
ex Sierra´83-1,6 GL-OHC-hb-tmavě hnědá-inerier béžový mikroplyš Merkur xr4Ti
ex Sierra´83-1,6 CL-OHC-hb-červená
ex Sierra´83-1,6 CL-OHC-hb-zlatá metla-ruční sytič!
ex Š120 + Š105 na díly


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát 14. pro 2012 19:15:51 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 642
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
Aha,

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 8 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 146 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz