Tak už nějakou dobu jezdím s upraveným polským? (na ramenu je jen vyražené TRC, takže nevím) ramenem na pravé straně a zatím vše OK.
Výhoda proti originálnímu ramenu je v tom, že má větší oko (cca 54 mm proti 50 mm u originálu) a původní čep je tam vlisován ve válcové díře, takže se dá jednoduše vylisovat.
Jako náhradu jsem použil čep na CHRYSLER PT CRUISER:
http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... ct=1641604Je to asi nejlepší možná varianta, na obou stranách oka zůstává 8 mm materiálu, nic se nemusí vrtat.
Druhou variantou je použít čep z Fordu Probe. Má o 4 mm větší průměr, takže se musí otvor převrtat a stěna se ztenčí na 6 mm. Ovšem vzhledem k tomu, že čep z Probe neřeší problém s rozdílným průměrem v horní a spodní části dříku, není důvod jej tam cpát.
Takže postup práce spočívá ve vylisování starého čepu (zůstane otvor 37,8 mm). Čep z Chryslera má průměr 38,1, takže není třeba ani upravovat průměr otvoru.
Čep z Chryslera má délku lisované části 13,5 mm a spodní osazení v délce 8 mm o průměru 42,2 mm.
Rameno má ale tloušťku 21 mm, proto bude třeba upravit.
Původně jsem chtěl nechat ze spodku ramene vyvrtat otvor o průměru 42 mm v délce 8 mm, čímž by se zalisoval celý čep do ramene a byla by zachována maximální soudržnost obou dílů. Obráběč ale nebyl schopen rameno pro tento úkon dobře uchytit, proto rameno z horní části zesoustružil o těch 7,5 mm, aby se dal čep v horní části zajistit segerovkou. Pro ideální polohu čepu v rameni by bylo nejlepší zapustit jej ze spodní části do poloviny osazení a 3,5 mm ubrat z horní části.
Jako částečná nevýhoda tohoto konkrétního čepu může být to, že má válcovou část zbytečně krátkou (začíná výš než u originál čepu a v horní části má šestihran pro natočení drážky. Drážka ale není po celém obvodu jako u ford čepu, takže to tuto nevýhodu částečně eliminuje.
K dispozici jsou ale i jiné čepy, které část se šestihranem nemají, např. tady:
http://87.204.96.12/partscatalogue/part ... 11,0100581Poslední úpravu, kterou je potřeba udělat je ta, že je potřeba vymezit podložkou spodní část čepu (pod drážkou na šroub) kvůli tomu, že čep má po celé délce průměr 18 mm, ale ford má ve spodní části 19 mm.
Zajímavostí jistě je i to, že původní polské rameno má také průměr dříku čepu po celé délce 18 mm a to je špatně. Tady poláci asi špatně měřili.
Cena úpravy: čep 300, práce obráběče cca 300 - 500, zbytek se dá udělat svépomocí.
Nakonec pár fotek z mobilu.