Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
http://www.fordscorpio.eu/

ramena
http://www.fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=1624
Stránka 2 z 3

Autor:  Peterson [ pon 15. črc 2013 18:32:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

Tak už nějakou dobu jezdím s upraveným polským? (na ramenu je jen vyražené TRC, takže nevím) ramenem na pravé straně a zatím vše OK.

Výhoda proti originálnímu ramenu je v tom, že má větší oko (cca 54 mm proti 50 mm u originálu) a původní čep je tam vlisován ve válcové díře, takže se dá jednoduše vylisovat.
Jako náhradu jsem použil čep na CHRYSLER PT CRUISER: http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... ct=1641604

Je to asi nejlepší možná varianta, na obou stranách oka zůstává 8 mm materiálu, nic se nemusí vrtat.
Druhou variantou je použít čep z Fordu Probe. Má o 4 mm větší průměr, takže se musí otvor převrtat a stěna se ztenčí na 6 mm. Ovšem vzhledem k tomu, že čep z Probe neřeší problém s rozdílným průměrem v horní a spodní části dříku, není důvod jej tam cpát.

Takže postup práce spočívá ve vylisování starého čepu (zůstane otvor 37,8 mm). Čep z Chryslera má průměr 38,1, takže není třeba ani upravovat průměr otvoru.
Čep z Chryslera má délku lisované části 13,5 mm a spodní osazení v délce 8 mm o průměru 42,2 mm.
Rameno má ale tloušťku 21 mm, proto bude třeba upravit.
Původně jsem chtěl nechat ze spodku ramene vyvrtat otvor o průměru 42 mm v délce 8 mm, čímž by se zalisoval celý čep do ramene a byla by zachována maximální soudržnost obou dílů. Obráběč ale nebyl schopen rameno pro tento úkon dobře uchytit, proto rameno z horní části zesoustružil o těch 7,5 mm, aby se dal čep v horní části zajistit segerovkou. Pro ideální polohu čepu v rameni by bylo nejlepší zapustit jej ze spodní části do poloviny osazení a 3,5 mm ubrat z horní části.

Jako částečná nevýhoda tohoto konkrétního čepu může být to, že má válcovou část zbytečně krátkou (začíná výš než u originál čepu a v horní části má šestihran pro natočení drážky. Drážka ale není po celém obvodu jako u ford čepu, takže to tuto nevýhodu částečně eliminuje.
K dispozici jsou ale i jiné čepy, které část se šestihranem nemají, např. tady: http://87.204.96.12/partscatalogue/part ... 11,0100581

Poslední úpravu, kterou je potřeba udělat je ta, že je potřeba vymezit podložkou spodní část čepu (pod drážkou na šroub) kvůli tomu, že čep má po celé délce průměr 18 mm, ale ford má ve spodní části 19 mm.
Zajímavostí jistě je i to, že původní polské rameno má také průměr dříku čepu po celé délce 18 mm a to je špatně. Tady poláci asi špatně měřili.

Cena úpravy: čep 300, práce obráběče cca 300 - 500, zbytek se dá udělat svépomocí.

Nakonec pár fotek z mobilu.

Autor:  Peterson [ pon 15. črc 2013 18:32:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

A ještě jedna.

Autor:  Standa STS [ pon 15. črc 2013 19:35:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

A je to aji z maznicou :idea:
Snad se to osvěčí!

Autor:  marpac [ pon 15. črc 2013 20:28:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

No nevím, mít to na něčem, čím jezdím po zahradě, rozhodně bych to bral. Ale když ten čep ve 100 vylítne z pouzdra po nájezdu do díry na Benešovské či jiné silnici, kde se jezdí rychle bez svodidel, doufám, že budu někde jinde. Otázka je, kolik toho vydrží ta polská ramena.

Autor:  Peterson [ pon 15. črc 2013 22:26:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

Copak 100, ale až to vyletí ve 200, to bude teprve rachot!
No vážně nevím, kam by měl ten čep lítat? Z pouzdra nevyletí, to by se muselo ulomit rameno.
Pokud by se zapustil do ramene i s osazením, tak se téměř nic nezměnilo od původního stavu.

Myslím že se nemusíš bát, že mě potkáš. Tudy co píšeš nejezdím :-) Spíš si myslím, že by ses měl bát víc těch, kteří jezdí s vymlácenými čepy, podnapilců, vybržďovačů apod.

Autor:  marpac [ ned 21. črc 2013 21:39:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

Peterson píše:
Copak 100, ale až to vyletí ve 200, to bude teprve rachot!
No vážně nevím, kam by měl ten čep lítat? Z pouzdra nevyletí, to by se muselo ulomit rameno.
Pokud by se zapustil do ramene i s osazením, tak se téměř nic nezměnilo od původního stavu.

Myslím že se nemusíš bát, že mě potkáš. Tudy co píšeš nejezdím :-) Spíš si myslím, že by ses měl bát víc těch, kteří jezdí s vymlácenými čepy, podnapilců, vybržďovačů apod.


To jo, to se bojím. Nicméně lisovat čep není problém, jen by bylo dobré spočítat, jaké pnutí vznikne po zalisování do průměru s přesahem a jak to bude držet. není to složité, ale jaké uložení tam soustružník udělal?

Pravděpodobně to bude držet, ale...

Autor:  Mr.Wu [ čtv 01. srp 2013 8:28:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

Jen abych doplnil téma, našel jsem tohle: http://www.autodilyandel.cz/index.php?m ... s_id=46270

Ovšem odzkoušeno nemám...

Autor:  blaza61 [ čtv 01. srp 2013 10:31:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

Ta cena už není daleko od originálu :)

Autor:  Cossie [ čtv 06. bře 2014 10:35:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

Dají se někde sehnat přední silentbloky do ramene ?

Díky

Autor:  Henry Black [ čtv 06. bře 2014 11:05:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: ramena

Cossie píše:
Dají se někde sehnat přední silentbloky do ramene ?

Díky


Jj,dají
Orig. Ford cca 600,- tuším
druhoška lehce pod 300,- /ks

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/