Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
http://www.fordscorpio.eu/

Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ? Smutný konec !
http://www.fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=1900
Stránka 1 z 3

Autor:  Chuchelák [ úte 17. pro 2013 15:33:27 ]
Předmět příspěvku:  Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ? Smutný konec !

Milí přátelé škorpíků,
než dám Skorpio II, benzín, r.v.1996, dvoulitr, šestnáctiventil, do šrotu, nebo levně prodám, chtěl bych se ještě naposledy pokusit opravit závadu motoru (značné cukání při přechodu z volnoběhu a při akceleraci).

Auto je jinak ve slušném stavu, ale už jsem do toho investoval tolik peněz, že to několikrát převýšilo jeho zbytkovou hodnotu. V motoru byly vyměněny svíčky, cívky, kabely, nakonec i kompletní hlava (měl jsem doma repasovanou) i s ventily a vstřikovači a jsem stále na začátku, chová se to stále stejně, hlavně za studena, to skoro nejde rozjet. Vyčistil jsem volnoběžný ventil, v podezření mám snímač polohy škrtící klapky, ale nechci už dál vyměňovat díly metodou pokusů a omylů.

Zná někdo zkušeného motoráře z Prahy, který má bohaté zkušenosti s tímto typem motoru a byl ochoten se na to mrknout ? Je mi toho autí, které už máme jako veterána, líto, celá rodina k němu máme osobní vztah, ale už nevím jak dál a jinak ho asi budu muset zlikvidovat....

Díky za tipy, rady a doporučení jak na odstranění závady, tak za kontakt na superservismana...

Autor:  Peterson [ úte 17. pro 2013 20:06:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ?

No povyměňoval jsi toho už dost. Takže pár věcí můžeme vyloučit.
Vypadá to na problém s poměrem směsi benzínu a vzduchu.
Z toho co jsi neměnil by to dále mohlo způsobovat ucpaný palivový filtr, zaseklý egr ventil, vadná lambda sonda, snímač polohy škrtící klapky jak píšeš apod. Dost často ale cukání způbuje také vadná váha vzduchu. Zkus třeba jako první tu váhu vyndat ven, zkontrolovat vizuálně měřící drátky a prostříknout je čističem brzd.

Ale úplně nejlepší by bylo auto připojit na diagnostiku a zkontrolovat měřené údaje na čidlech jak při volnoběhu, tak při jízdě. I když diagnostika není všemocná, dokáže hlavně odhalit špatné signály z čidel, které bys jinak těžko měřil.

Diagnostický kabel sice mám, ale nejsem z Prahy. Co vím, tak má ještě jeden Bláža, ale ten je z Brna.

Toť vše co můžu poradit.

Autor:  Standa STS [ stř 18. pro 2013 8:18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ?

Přisávání vzduchu u ventilu odvětrání klikové skříně?

Autor:  Chuchelák [ stř 18. pro 2013 8:43:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ?

Díky za doporučení. Lambda je nová, EGR ventil vyčištěn, váha vzduchu vyčištěna, zkusím ještě odpojit. Odvětrání klikové skříně v pořádku.

Asi by hodně napověděla diagnostika, to bude asi první krok, co to dostanu zpět od garážového servismana, který ji nemá.

SOS !!! Takže aktuální zůstává stále otázka kontaktu na někoho, kdo má s těmito motory zkušenost a diagnostiku v Praze a okolí, dojel bych i do Liberce, všiml jsem si, že tu diskutoval někdo s přezdívkou LPG, ale nemám kontakt.

Všem krásný den.

Autor:  schwaboid [ stř 18. pro 2013 11:14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ?

Co tam máš za svíčky? Mě jednou umřely po 1500 kilometrech ..... Nemělo to auto někdy plyn? Čidlo teploty nasávaného vzduchu si měnil? Mám známého u Charouze ....

Autor:  Chuchelák [ stř 18. pro 2013 14:11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ?

Svíčky jsou fungl nové (ujeto cca 300 km), Brisk Silver, zlobilo to s předchozíma, zlobí to stejně i s novýma.

Ano, plyn jsem na autě měl a mám. Proto byla na doporučení stávajícího servismana měněna kompletní hlava (zbytečně, žádný rozdíl). Čidlo vstupní teploty vzduchu taky podezřívám, kde to je ? Ale zlobí to (i když trochu míň) i ohřáté na provozní teplotu. Když se nehejbe s nohou na plynu a jede konstantní rychlostí, jede to normálně, ale plyn se musí přidávat -jen velmi polehounku, jinak škube.

Autor:  schwaboid [ stř 18. pro 2013 16:56:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ?

Co špatnej benzín, jestli je v nádrži dlouho, palivový filtr, ta hlava byla taky z plyňáku? Vstřikům to myslím nedělá moc dobře .. No a pak elektrika, co třeba ta co vede ke vstřikům a je v tom plastovém bazmeku, cívky a kebely k nim.

Autor:  Standa STS [ stř 18. pro 2013 17:41:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ?

Předchozí svíčky byly taky BRISK SILVER?

Autor:  RomanaRS [ stř 18. pro 2013 18:51:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ?

Co cívky? Na 2,3 se mě tímto způsobem projevovala vadná cívka.

A svíčky jsem dával Motorcraft.

Autor:  LPG [ stř 18. pro 2013 19:23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučíte zkušeného servismana z Prahy ?

Chuchelák píše:
Díky za doporučení. Lambda je nová, EGR ventil vyčištěn, váha vzduchu vyčištěna, zkusím ještě odpojit. Odvětrání klikové skříně v pořádku.

Asi by hodně napověděla diagnostika, to bude asi první krok, co to dostanu zpět od garážového servismana, který ji nemá.

SOS !!! Takže aktuální zůstává stále otázka kontaktu na někoho, kdo má s těmito motory zkušenost a diagnostiku v Praze a okolí, dojel bych i do Liberce, všiml jsem si, že tu diskutoval někdo s přezdívkou LPG, ale nemám kontakt.

Všem krásný den.

LPG nikomu nic dělat nebude ;)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/