Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
http://www.fordscorpio.eu/

vodikovy generator na fsII 2.5td
http://www.fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=1958
Stránka 2 z 2

Autor:  marpac [ úte 04. úno 2014 20:37:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: vodikovy generator na fsII 2.5td

Vilda píše:
To je vymýšlení samých úspor na palivu v autě a přitom mi připadá, že dnešní ježdění autem je mnohem levnější než před čtvrt stoletím.


Přesně. Pamatuju benal za 8, spousta zde přítomných i za méně. Průměrný plat cca 3000 korun. A to ho spousta lidí neměla, jako nyní nemá průměrných 23tis. Dříve za prům. plat jste koupili 375l benalu, dnes 638 při ceně 36CZK. Nemluvím o tom, že za 30kKč koupím jezdící auto, felcku, za 40 Fabku, dříve za 20 nebyl ani vyhnilej Traboš. Jento nechce spousta lidí slyšet, protože musí mít televizi i na hajzlu, vodní postel, 2 dovolené v Tunisku, Iphone a jiné kraviny, do kterých sypou a nezbyde jim na jídlo a benal. Být IN vyžaduje utratit bankovky za kraviny. A proto už 8 let nemáme doma televizi, Iphone mě netrápí a můžu jezdit s dětma na hory, výlety a nejíst junior s octem...

Autor:  Vilda [ úte 04. úno 2014 21:57:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: vodikovy generator na fsII 2.5td

A já ti to přepočtu při dojíždění do práce.
V době kolem r.89 jsem jezdil z Lysé do Prahy. Zaplatil jsem každý den za vlak 8+8Kčs, bus 1+1, celkem 18Kčs.
Problém byl, ráno byla zima, svetr jsem měl na sobě, odpoledne bylo teplo a tahat se se svetrem byla otrava, takže to vypadalo tak, že jsem každý pátek měl v praci 5 svetrů a doma prd.
Jízda Trabantem 0,7x8x8=45Kčs (70km,spotřeba 8L/100km, cena 8Kčs/L), tedy 2,5krát dražší.
Jelikož jsem udržoval přátelské vztahy s okupačním vojském, měl jsem benzín za 4Kčs, ale i tak jsem za palivo tak dal 22,5Kčs a stále to bylo dražší než vlak s busem. Tedy do té doby, než jsem zapředl rozhovor se svým vedoucím a protože byl vedoucí, tak měl nejen vůz o jeden válec bohatší :mrgreen: (Wartburg),ale i řadu nápadů a tak jsme naše dvoutakty začali přikrmovat toluenem. Toluen ve 200 litrovém sudu se dal pořídit za asi 190Kčs, takže když jsem do Tráboše udělal směsku sovětský benzín/toluen v poměru 1:1, tak měl 1L takové směsy stál 2,5 a tím moje náklady na palivo na jednu cestu do práce po vlastní ose klesly na 14Kčs a tím jsem se dostal na nižší cenu než za jízdenky a konečně se mi přestali v práci hromadit svetry a ještě jsem dojížděním ušetřil každý den 2hodiny.

Ve čtvrtek jsem po čtvrt století jel do práce autobusem(auto v servisu) a zjistil jsem, že zatímco za cestu do práce a z práce(dohromady 11km) zaplatím za jízdenky 2x19Kč=38Kč, tak autem mě to vyjde na 0,11x8x35=31Kč.
Takže dnes do práce autem mě to stojí o 20% méně než autobusem, ale nemusím pro auto vymýšlet ekonomicky výhodnou směsku jako dřív. :mrgreen:

Autor:  blaza61 [ úte 04. úno 2014 22:00:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: vodikovy generator na fsII 2.5td

Souhlas :twisted: proto mám teď 4 auta. Protože za totáče se čekalo v Brně i rok na autoškolu a proto jsem ho neměl

Autor:  Demo [ úte 04. úno 2014 22:03:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: vodikovy generator na fsII 2.5td

Milan - Tatín vzpomínal na dobu, kdy chodil na gymlp na Jarošku a prý se tam dalo i zaparkovat :D

Autor:  Vilda [ úte 04. úno 2014 23:00:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: vodikovy generator na fsII 2.5td

Demo, jenže pro nás to jsou vzpomínky jako včera, nad kterými ty nevěřícně zakroutíš hlavou a možná to pokládáš za nějakou pohádku a vlastně to pro takové cucáky jako jsi ty je pohádka na dobrou noc.
Napíšu ti ještě jednu, benzín jsem kupoval za 4,50 , hlavně aby ses z toho celou noc nebudil. :mrgreen:

Autor:  milkaj [ stř 05. úno 2014 0:33:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: vodikovy generator na fsII 2.5td

blaza61 píše:
Souhlas :twisted: proto mám teď 4 auta. Protože za totáče se čekalo v Brně i rok na autoškolu a proto jsem ho neměl

No vidíš a já si myslel,že máš řidičák z první republiky :lol:

Autor:  marpac [ sob 08. úno 2014 17:46:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: vodikovy generator na fsII 2.5td

Tak je v republice spousta lidí, co pinglovali za 40 v Lucerně (prodávali svoje šáňo a pod.), na dolech měl kolega v roce 66 20litrů, prodejce v bazaru aut na Libeňáku pod 30 nešel. Chápu, že tito jsou dost nas... na dnešní dobu. Ale většina lidí si myslím, že se může mít mnohem lépe jak za komančů, jen se k tomu neumí postavit čelem :-)

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/