Lambdu můžeš sehnat u
www.mjauto.cz za cca 13kil univerzální. Už mám v autech 3 a fungují dobře, vydrží cca těch 100 000km. Jen musíš přepájet konektor, dodává se to většinou s jiným.
Lambdu musíš měřit zapojenou, ne odpojenou. Má 4 dráty, dva stejné barvy, to je žhavení a jsou většinou bílé. Pak černý a hnědý. Jeden je zem a druhý signál. Připíchneš se na ten signál, nejlépa ručkovým měřákem s rozsahem kolem 2V. Připíchnout se můžeš redukcí, nebo špendlíkem opatrně propíchneš drát a napojíš krokodýlkem
Lepší propichovat drát od lambdy a ne kabeláž v autě!
Když je motor zahřátý, bude ti na volnoběh skákat signál od lambdy od 0.2V do cca 0.9V, nepravidelně a cca 1 za sekundu změna. Když skáče, ŘJ motoru reguluje směs a je vše OK. Když ne, je někde chyba, buďto v ŘJ, ale v drtivé většině případů je lambda mrtvá. Když přidáš plyn, může na chvíli zůstat na jedné hodnotě, ale po ustálení otáček by to mělo zase oscilovat mezi 0.2 a 0.9V.