Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu

"Bezva auta dávají dohromady bezva lidi"
Právě je ned 28. dub 2024 0:39:24

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 17 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: problem s palubnim pc
PříspěvekNapsal: sob 19. úno 2011 14:02:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. úno 2010 15:44:36
Příspěvky: 517
bydliště: Brno
Lambda jde orientačně změřit i obyč multimetrem. Když je zahřátá (tj. zhruba po deseti minutách volnoběhu), tak bys na ní měl naměřit kolem 0,5V a při lehkém protůrování by se měla hodnota trošku skokově měnit. Při přidání plynu skokově klesnout a při puštění povyrůst. Každopádně by se do 1 - 2s měla zas vrátit na těch cca 0,5V.

Za běžných podmínek by se lambda měla měnit každých 80 - 100 tisíc km bez ohledu na funkci. A to, že se na to u nás kašle, je naprosto normální. Nová lambda jde sehnat od asi 1500 Kč za no-name model až po nějakých 5000 za origo Ford.

_________________
Obrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: problem s palubnim pc
PříspěvekNapsal: stř 23. úno 2011 9:13:25 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 642
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
Lambdu můžeš sehnat u www.mjauto.cz za cca 13kil univerzální. Už mám v autech 3 a fungují dobře, vydrží cca těch 100 000km. Jen musíš přepájet konektor, dodává se to většinou s jiným.

Lambdu musíš měřit zapojenou, ne odpojenou. Má 4 dráty, dva stejné barvy, to je žhavení a jsou většinou bílé. Pak černý a hnědý. Jeden je zem a druhý signál. Připíchneš se na ten signál, nejlépa ručkovým měřákem s rozsahem kolem 2V. Připíchnout se můžeš redukcí, nebo špendlíkem opatrně propíchneš drát a napojíš krokodýlkem :-) Lepší propichovat drát od lambdy a ne kabeláž v autě!

Když je motor zahřátý, bude ti na volnoběh skákat signál od lambdy od 0.2V do cca 0.9V, nepravidelně a cca 1 za sekundu změna. Když skáče, ŘJ motoru reguluje směs a je vše OK. Když ne, je někde chyba, buďto v ŘJ, ale v drtivé většině případů je lambda mrtvá. Když přidáš plyn, může na chvíli zůstat na jedné hodnotě, ale po ustálení otáček by to mělo zase oscilovat mezi 0.2 a 0.9V.

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: problem s palubnim pc
PříspěvekNapsal: stř 23. úno 2011 10:04:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 17:51:12
Příspěvky: 1902
bydliště: Brno - město
Bydliště: B | R || N ||| O ||||
Škoda, že jste tak daleko, mohl jsem to projet diagnostikou.

_________________
13. MAXO EXECUTIVE..FS Kombi r.v.94, 2,9i Cosworth 24V6, 197HP, BOA automatl.
12.EX Černý Cossák...FS sed. 2,9i Cosworth 24V6, 96
11. Bílá Cossa..FS sedan 2,9i Cosworth 24V6 BOA manuál
10.EX Rudy..FS sedan 2,9i Cosworth 24V6, 207 HP, světlá kůže v plné palbě, LPG
9.EX EX Kája...FS sedan 2,5 TDi 125HP, r.v.1997, automat, tempomat, digi klima, sedačky v plné palbě
8. Turek..FS kombi 2,9 Cosworth 24V6, 207 HP, r.v. 95, plná nálož, čumák 98
7.EX Stařík II...FS sedan 2,0 120 HP, r.v 92
6.EX Stařík..FS sedan 2,0, 91,
5.EX Čárlí..FS sedan 2,9 Cosworth, 95
4.EX Venca FS kombi 2,9 Cosworth,96
3.EX FS kombi 2,5 TDi, 125HP,98
2.EX FS RS kombi 2,0,92
1.EX FS kombi 2,0,93

Telefon: 603 823 444, e-mail: milan.blaskovic@fordscorpio.cz
http://www.virtualdream.cz


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: problem s palubnim pc
PříspěvekNapsal: stř 23. úno 2011 20:01:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 06. lis 2010 17:15:50
Příspěvky: 195
bydliště: neratovice
Bydliště: Neratovive, Kolovraty, (Praha)
zatim vam vsem diky chlapy, o vikendu se na to mrknu

_________________
724 914 731

Ford Scorpio 2.9i 12v 94 Klaun sedan, GHIA, automat, xenony, tempomat, vse v el, 15"/16"

Ex sierra 2.0 DOHC, N9A 92kw, 91 kombi, GHIA

Ex sierra 2.0 DOHC, N9C 88kw, 92 kombi R.I.P


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: problem s palubnim pc
PříspěvekNapsal: ned 27. úno 2011 14:46:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 06. lis 2010 17:15:50
Příspěvky: 195
bydliště: neratovice
Bydliště: Neratovive, Kolovraty, (Praha)
tak lambdy jsou mrtve obe :evil:
odpojil jsem je a udelal reset rj, volnobeh se celkove zlepsil uvidime co spotreba
jo a rozsvitila se mi dnes kontrolka oleje, nevim proc.dnes jsem s tim najel 20km tak kdyby to nemazalo tak se to uz zadrelo, napada nekoho proc sviti

_________________
724 914 731

Ford Scorpio 2.9i 12v 94 Klaun sedan, GHIA, automat, xenony, tempomat, vse v el, 15"/16"

Ex sierra 2.0 DOHC, N9A 92kw, 91 kombi, GHIA

Ex sierra 2.0 DOHC, N9C 88kw, 92 kombi R.I.P


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: problem s palubnim pc
PříspěvekNapsal: ned 27. úno 2011 17:46:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 18:15:20
Příspěvky: 1025
bydliště: Bohůžel Praha
kdyz sis hral s tema kabelama lambda sond, nehnul sis s tim jednim dratem co vede k olej. cidlu? cidlo je schovane pod drzakem kompresoru klimosky a vede napravo do svazku k civce.

_________________
2,9i 24v 1994, sedan, manual, executive, recaro, uložen pod plachtou v garáži.
Jinak dvě šlapky, sedlo a řidítka.
rozebráno víc jak 30 scorpií


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: problem s palubnim pc
PříspěvekNapsal: pon 07. bře 2011 12:14:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 06. lis 2010 17:15:50
Příspěvky: 195
bydliště: neratovice
Bydliště: Neratovive, Kolovraty, (Praha)
vyreseno diky vsem
kontrolka uz nesviti bylo spatne cidlo

_________________
724 914 731

Ford Scorpio 2.9i 12v 94 Klaun sedan, GHIA, automat, xenony, tempomat, vse v el, 15"/16"

Ex sierra 2.0 DOHC, N9A 92kw, 91 kombi, GHIA

Ex sierra 2.0 DOHC, N9C 88kw, 92 kombi R.I.P


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 17 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 192 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz