Tak vám musím sdělit včerejší zážitek s 2,3kou.
Napřed se, ale musím vypořádat se jménem Jaroslav. Jestli se to v klubu začíná Romanovat, tak Jaroslavů mám teď ve svém životě jako máku. Musel jsem si to trochu seřadit aby mě z toho nejeblo.
Tak za prvé: Jardík Toman (s mercedesem taxikář z ČB šak víte nééé), je můj skorobrácha a znám ho 30 let.
Za druhé je Jaryn Petřík z Hrušek.
Třetí Jara Kaluža (mechanik ze Sivic), nebo Jarek jak říká Igor.
Jaroslav Šťastný zvaný Pingu
No a nový člen s tou 2,3 Jarda Matějka s nickem ScorpioV6.
To je úroda, že.
No a ten včerejšek, zapojil jsem diagnostiský kabel k noťasu a hurá do Sivic k Jarovi. Lambda mrtvá, ručička se válela na nule. Převodovka s O/D při 2t otáčkách kopala, nebylo to jak od koně, ale cítit to bylo. Hlavně při řazení za dvě a tři. Při podřazování to dělalo taky. V duchu jsem se modlil aby to byla ta lambda a přestalo to dělat.
Při příjezdu do Sivic mě Jara hned zdrbal. Prý proč jsme nepřijeli o 10 vteřin dřív, že najel do dílny s dodávkou.
Nicméně vyhrnul si rukávy a v tom mrazu venku změřil hladinu oleje v převodovce, byla pod horní ryskou, zašátral kolem motoru rukou, našel jakousi hadičku. Co stím podtlakem? To je schválně? Ne? Tak ji tady zapojím, a hle motor přestal tarokovat, okamžitě se zklidnil ( jóóó to soudruzi z Kapsce, hlavně že neví co převodovce je a řekli si za opravu 30 litrů. Přitom zkurvili na co přišli ), a oprava hotová. Říkám, Jaro a co ta lambda, ta je mrtvá. Máš jinou? Mám z Cosse, tu univerzálku. Tak jo, ponořil se do motoru za dvě minuty vytáhl lambdu. Ponořil se znovu a za tři minuty jsme nastartovaly a na displeji noťasu krásně ukazovala ručička od 400 do 800, podle plynu. Vymazal jsem chyby, znovu načetl a zobrazil se pouze lód P100. Či že bez chyby.
Před výměnou ukazoval na volnoběh okamžitou spotřebu v litrech 1,5 - 1,7 po výměně lambdy 0,8 - 1,0. Tož dobrééé, nééé???

Tajně jsem doufal, že i ta převodovka přijde k rozumu, marně. Je to sice lepší, ale občas to kopne. Třeba se to rozchodí. Jarda po městě moc nejezdí, jeho trasa je Plzeň - Brno a zpět. Doporučil jsem mu přečíst si na
http://www.fordscorpio.cz/index.php/rad ... -pevodovka celý článek a přesně se ho držet. Mám za to, že ta převodovka může ještě další desítky tisíc kiláků najezdit, olej je krásně čistý, žádný bordel v ní prý nebyl.
Jak se unás doma říká: nestahuj gatě, když brod není v dohledu.
Jarda je spokojen, že za pár kaček má znovu autíčko v kondici a nedá na něj dopustit.
To víte, ten klaun bude jeho životní láska, když ho koupil za svoje dvouměsíční úspory. Koupil ho za rovných 9tisíc

Vlastně za všechny prachy

Tak ať se ti u nás v klubu líbí, auto nezlobí a kolegové v práci ať ti závidí

_________________
13. MAXO EXECUTIVE..FS Kombi r.v.94, 2,9i Cosworth 24V6, 197HP, BOA automatl.12.
EX Černý Cossák...FS sed. 2,9i Cosworth 24V6, 96
11. Bílá Cossa..FS sedan 2,9i Cosworth 24V6 BOA manuál10.
EX Rudy..FS sedan 2,9i Cosworth 24V6, 207 HP, světlá kůže v plné palbě, LPG
9.
EX EX Kája...FS sedan 2,5 TDi 125HP, r.v.1997, automat, tempomat, digi klima, sedačky v plné palbě
8. Turek..FS kombi 2,9 Cosworth 24V6, 207 HP, r.v. 95, plná nálož, čumák 98
7.EX Stařík II...FS sedan 2,0 120 HP, r.v 92
6.EX Stařík..FS sedan 2,0, 91,
5.EX Čárlí..FS sedan 2,9 Cosworth, 95
4.EX Venca FS kombi 2,9 Cosworth,96
3.EX FS kombi 2,5 TDi, 125HP,98
2.EX FS RS kombi 2,0,92
1.EX FS kombi 2,0,93Telefon: 603 823 444, e-mail: milan.blaskovic@fordscorpio.czhttp://www.virtualdream.cz