Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu

"Bezva auta dávají dohromady bezva lidi"
Právě je čtv 02. kvě 2024 14:06:32

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 28 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 13. led 2012 10:46:32 
Offline

Registrován: pon 25. led 2010 7:04:42
Příspěvky: 91
bydliště: Liberec
Resil jsem PWM taky ale muselo by se to natahnout az nad 20kKz protoze to ostani je slyset ..piskaloto dost neprijemne..ted mam prave rozjetej ten jinej system..jenze sem vcera bloudil po regalech v kulne a za boha nemuzu najit ty stary moduly co byly nefunkcni abych je predelal..tak to budu muset nejak udelat na stole s jinym chladicem...a je fakt ze tećh 200W co to umi vyzarit je teda masakr...pak se nedivim ze odchazej...To co mam v myslence je uz dimenzovany o moc vejs a snese i 300W ...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát 13. led 2012 11:08:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. úno 2010 15:44:36
Příspěvky: 517
bydliště: Brno
postřeh - mám tam asi 8kHz PWM a dokud jsem neměl k motoru antiparalelní diodu, tak to pískalo a nefoukalo. Teď to fouká fest a pískání není téměř vůbec slyšet. S vyšší frekvencí PWM už to moc foukat nechtělo. Tranzistor používám IRF3205 - dimenzovanej do 110A, pokud si dobře pamatuju. Tepelnou ochranu nemám - nehřeje se. Spokojeně to už používám víc, jak rok a no problem. Jediný, na co si dejte majzla je odrušení od elektrickýho obvodu. Když jsem na to zapomněl, teploměr ukazoval nesmysly.

_________________
Obrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát 13. led 2012 11:36:24 
Offline

Registrován: pon 25. led 2010 7:04:42
Příspěvky: 91
bydliště: Liberec
JJ to mas pravdu..souhlasim. Uz sem to rozebehnul na stole s malou zatezi tedka a chodi to nadherne.. ted jen poshanet motor ventilatoru a jen to odladit...a hreje to celkem unosne...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř 18. led 2012 22:19:46 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 642
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
hele, jak je to s tou regulaci? Jednotka klimy posílá rovnou pulzy, nebo je tam smyčka 0-10V či 4-20mA? Jde o zadávání požadovaných otáček. Měl jsem za to, že ten krám je jen hloupý převodník a PWM dělá jednotka klimy?

Asi ne...

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv 19. led 2012 22:24:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. úno 2010 15:44:36
Příspěvky: 517
bydliště: Brno
Na výstupu z jednotky klimy je napětí 0 - 5 V, podle kterýho se řídí otáčky, kterejma se vrtí fukar.

_________________
Obrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát 20. led 2012 20:26:44 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 642
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
aha, jasny... Tak to bych viděl na jednu PIC a čau, ne? Začíná mě to brát, asi se na to vrhnu :-)

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: sob 21. led 2012 17:31:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. úno 2010 15:44:36
Příspěvky: 517
bydliště: Brno
Já picy nerad, protože na to potřebuješ mít programátor a ten kupovat fakt nehodlám. AVRka jdou programovat přes 4 odpory z LPT portu. Onehdá jsem k jednomu setu s displejem dostal i USB programátor, takže asi tak. Jinak ve švábu mám upravenej algoritmus, aby to foukání bylo takový rozumně lineární, protože ten výstup je fakticky skokově 0 .. 1,5 - 4,5 V, kdy ten skok je mezi zapnutím a nejpomalejším funěním. Chce si to s tím hrát a zkoušet.

_________________
Obrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: sob 21. led 2012 19:55:08 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 642
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
tak AVR neni špatná volba, ale Microchip to poslední dobou dost rozjel, do aut a jiných aplikací se skoro už nic jiného nedává. Komunikace na LIN, LON, už i CanBus obládly PIC, je to za pár centů :-) Programátor na LPT jsem stavěl už v 98mém, schéma můžu poskytnout. jedna 7404 a asi 3 tranzistory, programuješ WinPicProg, ten je asi na LPT nej. Jinak Presto od Asitecu to jistí...

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: ned 22. led 2012 22:53:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. úno 2010 15:44:36
Příspěvky: 517
bydliště: Brno
Zbytečně složitý :D
To se řeší čtyřma odporama
Obrázek

_________________
Obrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon 23. led 2012 8:57:13 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 642
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
jj, mám asi 5 donglů od HW serveru, se kterým jsem spolupracoval :-) Ale AVR je good, nic proti. Smažíš to v C?

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 28 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 242 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz