Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
https://www.fordscorpio.eu/

Rozšíření fóra
https://www.fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=6&t=1583
Stránka 2 z 4

Autor:  czech_rs [ úte 04. pro 2012 21:14:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

J.R. píše:
taky bych to uvital.. zejmena kdyby se pripojili majitele thuderbirdu, CV, taurusu a podobny us vetese ;)

stacilo by na to asi jedno tema v hlavnim seznamu a to trosku rozclenit

podminku ke zrizeni uctu bych dal vlastnictvi alespon 3kusu scorpii v minulosti, nebo aspon 1 v soucasnosti :)



SOUHLAS !!!!

Autor:  marpac [ úte 04. pro 2012 22:05:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

Tak dobře, alespoň malou recenzi :-)

Takto nějak to vypadá. Uvnitř pohodlí, posez spíše vzpřímený, nohy dolů jak na židli. Konfigurace 2+2+3. Od r. 99 jsou šoupací dveře na obou stranách, do 99 pouze vpravo. Výbava Klima, sedačky i okna v EL, šikovný knoflík na rozsvícení celého interiéru od řidiče, parkovací asistent, ABS, ASR, tempomat... Do roku 99 zadní vzduchové měchy, nejsou zde vůbec pružiny.

Motor 3.0i nebo 3.8i, ale v Evropě se prodával snad jen 3.0i, 3.8 jsou většinou dovozy z USA. 3.0i od r. 99 má Evropské homologace na lampách, zrcátkách, pásech a pod., žádné stále svíticí blinkry, mlhovku vzadu integrovanou do lampy a pod. Není tedy problém s dovozem. Pouze je problém ten, že Amíci neuvádí typ motoru. Dle WIN je typ U, což značí 3.0i, na motoru však není nic, ani typ, ani výrobní číslo. U všech Windstarů, co jsem měl bylo v TP zapsáno typ: V6 a hotovo.

EURO 2, někdy EURO3, má to sice EURO3 od 99, předtím EURO2, ale někdy nejsou schopni to dohledat a tak zapíšou EURO2.

Motor napříč, hnaná přední náprava, o 4x4 nevím.Výkon 3.0 109kW do roku 99, pak 108. Motory jsou stejné a zaměnitelné mezi ročníky. 2/3 věcí v motoru a na nápravách jsou stejné od 95 až po 2004.

Převodovka jen automatická AX4S, od roku 2001 AX4N. Poznají se na první pohled podle počtu šroubů na pánvi, 4S má 17, 4N 19. 4 stupně řazené plně elektronicky, 3 solenoidy+lockup solenoid+solenoid EPC pro regulaci tlaku. Na převodovce čidlo teploty, otáčky vstupní a výstupní hřídele. Převodovka je vcelku jednoduchá s hlavním rozvodovým řetězem.

Jízdní vlastnosti jsou plavmo vpřed, brzdy dostatečné pro 2t auto + 7 lidí s bagáží, jen nástup pomalý. Mohou za to i pneu 215/65/15 nebo 205/70/15 nebo 215/70/15. Prostě balony plné vzduchu, což oceníte na našich silnicích hned. Na závodění si nechte zajít chuť, motor táhne od spoda, ale na 2t by výkonu mohlo být více, hlavně na dálnici, kdy i do mírného kopce se podřazuje z 4 na 3. Při 140 točí motor pěkných 2900 ot, podřadí-li však na 3, vyletí ot. na 4200 a to už je u Americký nízkootáčkový bublák slyšet v kabině. Ale zase pak jede, to se musí nechat. Zadní náprava pevná, do zatáček se však extra nenaklání. Řízení spíše pomalé, čili žádné rallye myšky se nepečou.

Spotřeba benalu kombinovaná se dá do 11-max 12l bez problémů. Jezdím na LPG, systém Magic II a spotřeba LPG je kombinovaná kolem 14l, jede-li se svižněji, tak 15, po Praze v zácpách a s vozejkem 16,5l LPG.

Spolehlivost kazí pouze převodovka. AXOD/AX4S/AX4N jsou profláknuté zasekáváním pístku dopředné spojky, netěstnostma v akumulátorech . Při opravě ve většině českých "garážích" se při repasi matu nahází do převodovky MAster Repair Kit, čili těsnění, lamely, bandáže a pod. Na mozek se však nešahá. Zkásne se 50 táců a je hotovo. Převodovka odchází po chvíli znovu, protože lamely se samy u tohoto typu jen tak nespálí, většinou odejdou vlivem malého tlaku na spojky, bandáže z důvodů netěsností a přidřených částí v hydraulickém rozvaděči. Profi repasovaný rozvaděč stojí v USA cca 200USD se zárukou, při opravě matu je potřeba se vždy dožadovat výměny i tohoto dílu. V porovnání třeba s převodovkama Aisin Werner ve Volvech, které se rozbíjí taky je však cena dílů na AX4S cca poloviční.

U motoru 3.0i občas dochází k vydření pohonu olejového čerpadla a tím postupné ztrátě tlaku, což se nejdříve projeví na klice. I mírně klepající motor je mrtvola a nebrat. Náhon olejového čerpadla je řešen hřídelí z čidla vačkového hřídele poháněného vačkou. Je dobře přístupné, stačí jednou za čas vyšroubovat a zkontrolovat 6ti hran náhonu čerpadla. Motory 3.8 měly z počátku produkce problémy s těsněním pod hlavou. Obecně 3.0i je méně náročný motor oproti 3.8. Výměny rozvodů žádné, je zde jen malý bytelný rozvodový řetěz. Hlava i blok Litinový, sání komplet hliníkové. Nic nikde nepraská, nekroutí se.

Do motoru patří olej 5W30, Amíci často dávají 10W40, jednoho Wina mám na 5W, druhého na 10W a rozdíle je 0, možná u 10W trochu vyšší spotřeba. Motory moc netrpí na úniky oleje, čili motor se 400tis. najeto nebere ani kapku.
Ostatní potencionální problémy jsou srovnatelné se Škopkem, čili volnoběžák, TPS, a pod. Na spodku občas ložisko nápravy, spíše zadní, ceny jsou však z USA nízké.

Topení i klima uvnitř je řešeno dvěma výměníky, jeden v palubce, druhý za druhou řadou sedadel. Narozdíl od Galaxy a Sharanů není vzadu zima. Od r. 99 lze teplotu nastavit samostatně vpředu i vzadu. Studená fouká vzadu z výdechů nahoře, teplá dole na nohy, ovládat se to dá i zezadu. Toto je vymyšlené dokonale. Větráky silné až moc, čili se auto nemlží, ikdyž do auta vleze 7 spocených lidí.

Tažné lze pouze 640kg nebržděné a asi 1350 bržděné. Více Towing Capacity Windstar nemá. Mimochodem tažné od Brinku jsem kupoval nové za 2300 s DPH v Praze :-) a montáž je jednoduchá. Vůbec veškeré opravy jsou jednoduché, až na pár špatně přístupných míst je všude místa dost. Je potřeba však se nebát rozebrat toho trochu víc, třeba u výměny svíček je dobré sundat sání, trvá to pár minut a pak je přístup luxusní. Bohužel od r 99 jsou na sání kraviny kvůli EURO 3, například vyhřívaná klapka, a tak sundání sání trvá trochu déle.

Parkování a jízda po okreskách je však náročnější, Van je širší, než Galaxy, na délku bez mála 5,2m. Smiřte se s tím, že jak se rozjíždí nešvar jízdy po prostředku (a nebo nadjíždění zatáček v protisměru), jezdíte stále ve větvích a pravá strana auta bude nutně odřená. Podlaha uvnitř po vyndání sedažek naprosto rovná bez jediného prolisu, na stěhování a na spaní dokonalé.

Střecha unese 70kg, příčníky jsou do roku 99 na hagusech, od 99 výš v kolejnicích. Bohužel zde šel design napřed a tak užitná šířka příčníku je cca 75cm, což je málo. Do roku 99 lze bez problému nasadit univerzální příčníky 140cm. U novjejšího ještě nevím, uvidím v létě. Zatím na rakev to stačí.

Benzín či LPG to sežere jakýkoliv, stačí i 91 oktanů, motor je na to stavěný. Opravdu není nutné jezdit na Shell, leju do toho to nejlevnější a nikdy žádný problém s vodou, ucpanými vstřiky a pod.

Velice zajímavá je bezpečnost. V roce 97 nejbezpečnější VAN v USA, i pozdější modely mají bezpečnost dobrou. Od 99 většinou i boční Airbagy, jinak 2 čelní. 2t živé váhy se při nárazu zkrátka počítají, přední prostor je obrovský, posádka sedí daleko za mohutným čelním sklem a mohutnou, 12cm vyztuženou trubkou. Nárazník je jen měkký tenký okrasný plast, po oddělání teprve člověk zjistí, co je za ním. Kolejnice posvařovaná z 2mm plechu, zpředu 10cm tvrzeného polystyrenu, čili najetí do nárazníku není při parkování lidí u Tesca žádný problém.

Koroze je typycky Fordí, tedy prahy a lemy, občas trochu spodky dveří. U modelu 99 a výš pozor na zadní nápravu, u aut jezdících v soli, tedy i u nás se musí hlídat svár za zadním levým kolem. Byla na to i svolávačka. Tento svár může prasknout a je vymalováno. Svolávačka byla ještě na čidlo tlaku brzdovky na hlavním brzdovém válci, jmenuje se to Brake On/Off Switch, nebo-li boo switch. Když začne protýkat, kapalina nateče do drátu a drátem do jednotky ABS, která pak odejde. Týká se modelu do r 99, od roku 99 je ABS netradičně umístěno pod podlahou za řidičovou sedačkou.

Shrnutí je asi takové, že sice 2t drobeček s 3.0i motorem něco sežere, ale zase odpadají problémy s nekvalitním palivem, neustálým sháněním nárazníků, praskajících sání, hlav, jako třeba u VW 2.0TDI. Užitné vlastnosti obrovské. 5 párů lyží na podlahu žádný problém, vezl jsem i 100vková 3metrová Ička. Kdyby nebylo těch převodovek, tak super auto. Cena dobrého kusu do r. 99 cca 50 000, r2000 tak 80-90 a to většinou s LPG. Hodně jich jezdí v PL, DE a NL.

Tak to byla malá recenze pro zpestření, pro jednoho je auto asi dost velké, ale vyndá-li se zadní lavice pro 3, dá se v tom ve dvou velmi pohodlně nocovat, neb podlaha je rovná. Pro rodinu ideál. Ale kdo si auto neumí opravit, tak raději Sharana 1,9 TDííííí, protože v servisu na to většinou koukají divně.

Příště bude už konečně ta o Karkulce!
MarPac

Autor:  blaza61 [ stř 05. pro 2012 8:17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

Abych pravdu řekl, sice předohrab, ale je to velký Ford.
Za mě, ano.
Mám, ale dvě podmínky:
1. musím to probrat s presidiem
2. musíte jezdit na srazy

Autor:  marpac [ stř 05. pro 2012 11:37:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

Safra safra, to je ale nůž na krku :-) Mno, proč mám Velkýho Forda? Kam jinam nacpat 4 děti i s bagáží, pořád někam cestujeme, hory, kola a tak, no. Můžeme to zkusit

Autor:  Cossie [ čtv 06. pro 2012 14:47:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

Máš ještě i nějaké foto interiéru ? ( jsem líný ho hledat :mrgreen: )

Autor:  marpac [ pát 07. pro 2012 19:42:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

Ne aktuální, ale něco blejsknu zítra.

Autor:  marpac [ pát 07. pro 2012 20:05:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

Foto večerní je libo hned :-)

Autor:  marpac [ pát 07. pro 2012 20:06:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

foto

Autor:  marpac [ pát 07. pro 2012 20:09:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

foto

Autor:  marpac [ pát 07. pro 2012 20:10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozšíření fóra

posledni foto

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/