Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
https://www.fordscorpio.eu/

Měření hladiny oleje v automatu
https://www.fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=6&t=302
Stránka 3 z 3

Autor:  maxo [ pon 31. kvě 2010 20:34:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření hladiny oleje v automatu

Trinom: No keď myslíš. Neviem koľko tých automatov si mal rozobratých a koľko si ich generálkoval, ale jedno viem iste, servisné zošity vydané spoločnosťou ford company určené pre podporu servisného školenia na tieto prevodovky ktoré mám je ako výrobca uvedený GM a to pokiaľ viem nie je francúzska firma a okrem toho v tých rokoch už nepoužívali koncepciu zadného pohonu. Inak dodávateľom automatov pre Ford európu bol a je Getrag. Mimo toho dodáva sekvenčky aj do dnešných Micu Lancer evo :) . V Getragu Kechnec som vydel /chodím tam pravidelne na servis kompresorovej stanice/ dve testovacie vozidlá s pravostranným riadením, ktoré používajú ako zberač údajov pre zdokonalovanie. V typových radách Escort, Fiesta, Focus je používaný taliánsky zázrak CVT - v dnešnej podobe ako elektronikou riadený variátor :twisted: .
K hladine oleja sa ťa ako odborníka teda spýtam, čo dosiahnem zvýšením hladiny nad značku max - to že bude radiť údajne lepšie poprosím doložiť faktami prečo . Ďakujem za tvoju odpoveď.

Autor:  maxo [ pon 31. kvě 2010 20:53:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření hladiny oleje v automatu

J.R. : Všade je to tak, podľa servisov, aj značkových, je automat bezúdržbový. Keď som zháňal servisné náradie konkrétne na tieto prevodovky, tak som zostal v nemom úžase. Napr. prípravok na nastavenie pásov som v SK nenašiel - nemali ho ani netušili ako sa to robý. A to mám školiace zošity vydané pre českého importéra v českom jazyku :o . Ohľadom oleja, ja požívam TQD III od Castrolu alebo Mobilu a nemal som s ním zatial problém až na jeho rozťažnosť - preto plnim medzi značky. Pri preplnení nemusí prísť k poruche hneď. To gufero meniča si nechá toho dosť ľúbiť.
Jazdením s vypnutým O/D alebo zaradeným 3 sa do prenosu Mk nezaraďuje spojka rýchlobehu. Ono pri D aj keď ide auto len na tretí stupeň, po ubratí plynu dochádza k postupnému zopínaniu spojky rýchlobehu čo je v rýchlostiach pod 90km/h nežiadúce z dôvodu jej opotrebovania. Inak test dynamických vlastností auta sa robý výlučne s deaktivovaným rýchlobehom.

Autor:  J.R. [ úte 01. čer 2010 6:06:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření hladiny oleje v automatu

ja nevim jestli by bylo rozumny davat do toho tu III kdyz je predpsana II, navic to ma prave ty odlisny barvy, nebo se pletu? oba automaty co mam tak jsou cca 30tis km po vymene oleje a v obou je olej takovej zlutozelenej nebo co to je za barvu.. ta IIIka je tusim cervena ne? dalsi vec je cena

Autor:  Demo [ úte 01. čer 2010 6:13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření hladiny oleje v automatu

nevidim duvod, proc shanet DII, kdyz DIII zahrnuje normy pro DII...
na barve opravdu nezalezi...

Autor:  maxo [ úte 01. čer 2010 11:47:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření hladiny oleje v automatu

Presne tak, DIII podla tech. listov spĺňa a prekračuje požiadavky DII - inak Castrol DII je tiež červený. Žltý olej je znakom orig. alebo staršej náplne, väčšina dnešných ATF rôznich výrobcov je čeveného sfarbenia. Jediné čo tú prevodovku môže zlikvidovať je použitie syn. oleja na ktorý neni stavaná a hlavne by rozpustil usadeniny. Ale keď vymením všetky tesnenia spojok a posilovačov a hlavne vyčistím ten kal aj z valvebody /nutné jeho kompletné rozobratie, kde strunky, guličky a piestiky budú vonku/ a meniča, správne poskladám spojky na predpísanú vôlu, nevydím dôvod prečo by tam nemoho byť. Dôvod skôr bude cena 1l = cca 600korun a to pri 12 až 13l oleja už neni zábavné.

Autor:  ultrafan [ stř 02. čer 2010 8:01:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření hladiny oleje v automatu

jelikoz me ceka vymena oleje v AT v MK1 jsem rad ze opet prispel odbornik kterej tomu opravdu rozumi a nedava rozumy ktery jsou nesmyslny...ted vim ze klidne muzu pouzit DIII a neplnit na max...maxo diky za radu

Autor:  blaza61 [ stř 02. čer 2010 8:27:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření hladiny oleje v automatu

Ach jo, copak Maxo, to je náš jeden VELKÝ problém. NECHCE SE PŘESTĚHOVAT DO ČESKA :twisted: :twisted: :twisted:
Jinak samozřejmě super a jsme velice rádi, že ho v klubu máme :lol: :lol: :lol:

MAXO díky :D

Autor:  ultrafan [ stř 02. čer 2010 17:35:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření hladiny oleje v automatu

jj uz kdyz sem cetl prastarou verzi fora tak sem se leccos priucil....skoda ze nejsi bliz maxo :lol:

Autor:  maxo [ stř 02. čer 2010 19:27:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření hladiny oleje v automatu

Rado sa stalo ;) .

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/