Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu

"Bezva auta dávají dohromady bezva lidi"
Právě je pát 01. lis 2024 2:00:43

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 3 příspěvky ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: jak funguje volnoběžný ventil?
PříspěvekNapsal: pát 13. led 2012 10:23:10 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 643
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
O volnoběžáku se psalo hodně, ale ví někdo, jak přesně to funguje?

Dle mého názoru (řešil jsem to nyní na Windstaru) je uvnitř cívky membrána. Cívka přímo neovládá pin ventilu, ovládá pouze, na kterou stranu membrány půjde podtlak. Čili pinem hýbe jen podtlak v sání. Proto je i na ventilu ta "přisávací" čepička, ve které je molitan, žádná jednocestná membrána. Když zaslepím jeden otvor ventilu, druhým nasaju a vzduch jde nasát, tedy je-li druhý otvor zaslepen, saje to tou přisávací čepičkou, je dle mého názoru vnitřní membrána v cívce KO a ventil mrtvola.

Proto asi nemá moc smysl ventil čistit benalem a pod., protože se to akorát dostane na membránu a tu to rozleptá. (pokud tedy lze pinem volně pohybovat, jinak se to asi vyčistit musí)

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: jak funguje volnoběžný ventil?
PříspěvekNapsal: pát 13. led 2012 11:12:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 18:15:20
Příspěvky: 1025
bydliště: Bohůžel Praha
Moje teorie motoru: volnobezny ventil jen valecek kterej lita v civce a na kolik je otevren tak ladi palivo na volnobeh, on se totiz prutok vzduchu volnobehu ladi cervikem na obtoku klapky. postup serizovani je v chytrych knihach.
pokud odejde civka tak je opravdu KO, ventil sem mel rozebran krome civky a jedine co je potreba ho ocistit od bordelu kterej nasaje i pres filtr. tim pak ale i celou klapku a obtokovej kanal.
spatne sestelovany doraz klapky a obtok znamena vetsi spotrebu a to v tom ze je klapka oprena o potenciometr klapky ktery na volnobeh dodava vic paliva nez je potreba, proto i kdyz se jede z kopce bez plynu tak stale dodava palivo.

rizeni motoru je pak zavisle jeste na bohatosti smesi, to i na volnobeh takze lambda sonda.
nasledne teplotou nasavaneho vzduchu-cidlo na sani, teplotou vody-cidla na okruhu. nasledovne pokud to auto ma tak jeste vahou vzduchu ta zase saje mnozstvi nasavaneho vzduchu po celou dobu. pokud je spinava, neni tak chlazena vzduchem, prehreje se a prepali se vlakno.

_________________
2,9i 24v 1994, sedan, manual, executive, recaro, uložen pod plachtou v garáži.
Jinak dvě šlapky, sedlo a řidítka.
rozebráno víc jak 30 scorpií


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: jak funguje volnoběžný ventil?
PříspěvekNapsal: pát 13. led 2012 14:49:39 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 643
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
Jenže proč je na ventilu ta čepička? Když ji vykucháš, tak je tam molitan a když nasaju z ventilu vzduch a zároveň zaslepím druhou díru ventilu, saje to z té čepičky. Ale i při sepnuté cívce.

Navíc, mám tu 3 ventily a všechny po připojení napájení (správná polarita, protože je tam často dioda) se to šoupě ani nehne, jen je cítit, jak cívka dává. Proto nechápu, jak ten ventil reguluje :-( Zatím mi vychází, že přez tu čepičku jde do sání falešný tah a to mi přijde dementní :-(

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 3 příspěvky ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz