U předešlého Scorpia,mě lehla elektrika.Auto sice jelo ,rádio hrálo a varovné blikače a světla(kromě brzdových) šly,ale to bylo vše. U tohoto Scorpia jsem spozoroval asi před 2 měsíci,že mi nejde vnitří osvětlení(lampičky+osvětlení podlahy),ale nějak jsem nestíhal něco s tím dělat a také jsem si myslel jestli mi to Filip někde vzadu nevypnul a z nedostatku času jsem s tím do teď nic neudělal. Včera jsem se vrátil z dovolené,celkem jsem najel 2600km a auto šlapalo dobře.Jen se projevila nějaká závada v elektrice,která naštěstí jízdu nijak neovlivnila a kterou teď v nejbližších dnech budu řešit. Večer před odjezdem jsem sedl do auta a nesvítilo mi osvětlení přístrojů,ale po pěti minutách jízdy začalo svítit.Nevěnoval jsem tomu žádnou pozornost. Druhý den jsem normálně jel na dovolenou a asi 400km od domova jsem zastavil Rakousku na pumpě dotankovat auto i posádku.Když jsem vyjel od pumpy nesvítila mi zase přístrojová deska,nevěnoval jsem tomu nějakou moc velkou pozornost a myslel jsem si,že po ujetí pár kilometrů se rozsvítí sama,tak jak se to stalo den před tím. Nerozsvítila se za 5 minut,tak jako předešlý den,nerzsvítila se ani po 100km a nerozsvítila se ani po 200kilometrech,když jsem zastavil na cigárko. Ne že by se s neosvětlenou přístrojovkou jelo nějak zvlášť dobře,nevidíte kolik jedete,kolik kilometrů jste ujel,stav paliva ani kolik je hodin,ale to mě nijak nemůže naštvat,ale jen tak pro jistotu jsem řekl synovi,ať mi zkontroluje jestli mi svítí brzdové světla.Brzdová světla sice šly,ale nešly zadní obrysovky,což jsem při noční cestě a ještě potřebě ujet asi 550km považoval za docela nedobrý stav s kterým je nutné něco udělat. Jediné co jsem tedy udělal bylo,že jsem pustil mlhovky,v předních jsem odpojil žárovky a v zadních jsem prohodil žárovky s obrysovkama tak ,aby ostatní řidiči nešíleli že jim místo zadních světel osazených žárovkami 5W svítím do ksichtu mlhovkama s žárovkama 21W.Jinak vše už probíhalo v pohodě,ale za celou cestu se už nic nezměnilo a osvětlení přístrojovky a zadní obrysovky stávkují stále. Dnes odpoledne se půjdu podívat na pojistky jestli závada není tam,jinak asi budu muset k opraváři. Jinak Scorpio musím pochválit,jelo dobře a poprvé jsem si chrochtal cestu do Chorvatska s tempomatem,což na těch dálnicích a při řídkém nočním provozu je opravdu příjemné.
_________________ Ford Scorpio 2,3i 1998 Ghia,automat,sedan ex Ford Scorpio 2,3i 1998,sedan-po 4,5roce bezproblémového ježdění je z něj dárce orgánů ex Ford Scorpio 2,0i 1991,sedan 8 let(244tis.km) pohodlného ježdění bez problémů ex Ford Sierra 1,8TD 1991 (moje noční můra) ex Ford Sierra 2,3D 1989 po ujetí 320tis.km chrochtala úplně stejně-DRŽÁK ex Trabant 601 Limuzína 1968 (s ním jsem 25let vyrůstal)
|